معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۱ گفت:

نقش مربی امور تربیتی، هدایتگری به سمت دانایی، خودشناسی، طبیعت یابی و خداشناسی است

تهران (پانا)-هشتم اسفند روز گرامیداشت امور تربیتی و تربیت اسلامی در تقویم معاونت پرورشی و فرهنگی یادآور تلاش ها و مجاهدت های شهیدان باهنر و رجایی در تشکیل نهاد مقدس امور تربیتی در سال ۱۳۵۹ است.

کد مطلب: ۱۱۶۶۷۱۳
لینک کوتاه کپی شد
نقش مربی امور تربیتی، هدایتگری به سمت دانایی، خودشناسی، طبیعت یابی و خداشناسی است

عنایت مهر، ضمن تبریک ماه مبارک رجب و ولادت با سعادت حضرت امام علی (علیه السلام) گفت: پس از پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی نهاد مقدس امور تربیتی با اهدافی بلند و با نگاه دینی و اعتقادی شهیدان رجایی و باهنر شکل گرفت و هشتم اسفند روز گرامی داشت امور تربیتی و تربیت اسلامی در تقویم معاونت پرورشی و فرهنگی یادآور تلاش ها و مجاهدت های شهیدان باهنر و رجایی در تشکیل نهاد مقدس امور تربیتی در سال ۱۳۵۹ است.
وی افزود: هدف از تشکیل این جلسه هم فکری و تبادل نظر با دست‌اندرکاران و صاحب نظران حوزه پرورشی برای برگزاری شایسته و مطلوب هفته امور تربیتی و تجلیل و قدردانی از فعالان و پیشکسوتان صدیق و تاثیرگذار حوزه امور تربیتی است.
عنایت مهر در ادامه گفت: امید است با تکیه بر رهنمودهای ارزشمند مقام معظم رهبری، در مورد جایگاه و افق کارکردی نهاد امور تربیتی با بهره گیری از مجموع ظرفیت های دستگاه انسان ساز آموزش و پرورش که سرمایه بزرگ اجتماعی _ تربیتی هستند و با توجه به اسناد تحولی آموزش و پرورش، زمینه‌های لازم برای جهش های بزرگ در امور تربیتی فراهم شود.
وی بیان کرد: در تربیت اسلامی، باید بر اساس فطرت وانهاده خداوند در انسان عمل کنیم. چون تربیت، حرکت بر مدار فطرت و طبیعت انسان است.
عنایت مهر در پایان گفت: در مبانی تربیت، انسان ذاتاً خیرخواه و خداگرا است و به خیر، نیکی و زیبایی گرایش دارد. اگر دانایی، علم و شناخت بر وجود انسان حاکم شود او در جهت کمال مطلوب پیش خواهد رفت و نقش مربی هدایتگری به سمت دانایی خودشناسی طبیعت یابی و خداشناسی است.
در ادامه هر یک از اعضای حاضر در جلسه نقطه نظرات خود را، در خصوص انجام برنامه های متنوع تربیتی و فرهنگی در هفته تربیت اسلامی بیان کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار