اعلام آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری علمی با دانشگاه کابل

تهران (پانا) - معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد گفت این دانشگاه آماده همکاری به ویژه در پژوهش‌های علمی مشترک، تدوین برنامه‌ها و نشست‌های علمی، همکاری در تقویت ژورنال‌های آنلاین با دانشگاه کابل است.

کد مطلب: ۱۱۶۶۶۸۹
لینک کوتاه کپی شد
اعلام آمادگی دانشگاه آزاد برای همکاری علمی با دانشگاه کابل

به گزارش دانشگاه آزاد، علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی در ادامه سفر به افغاستان، با رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل، معاونین امور علمی و دانشجویان و رؤسای تعدادی از دانشکده ها و استادان دانشگاه کابل، دیدار و گفت و گو کرد.

بروجردی در این نشست به اشتراکات تمدنی، تاریخی، فرهنگی، زبانی، اجتماعی و… میان ایران و افغانستان اشاره کرد و گفت: اشتراکات موجود نیازمند همکاری‌های مشترک میان نهادهای علمی دوطرف بوده و باید در ارتقای آکادمیک و تربیت انسانهای برتر و مسلط بر فضایل انسانی در دانشگاه‌های دو کشور سهم مشترک بگیریم.

وی با ارائه توضیحاتی درخصوص امکانات و قابلیت‌های دانشگاه آزاد اسلامی، اظهار داشت: این دانشگاه آماده هرنوع همکاری به ویژه در بخش‌های پژوهش‌های علمی مشترک، تدوین برنامه‌ها و نشست‌های علمی مشترک، همکاری در تقویت ژورنال‌های آنلاین و... با دانشگاه کابل است.

وی بر لزوم ادامه این گونه نشست‌ها در کابل و تهران تأکید کرد.

در این نشست که با هدف شناسایی فرصت‌ها، امکانات و نیازمندی‌های دوطرف برگزار شد، ابتدا پروفسور فیصل امین معاون امور محصلان اهداف و موارد مورد بحث این نشست را بیان کرد.

پروفسور شفیع شریفی معاون امور علمی دانشگاه کابل، از ایجاد هماهنگی میان دانشگاه کابل و نهادهای اکادمیک خارجی به ویژه دانشگاه آزاد اسلامی طی سالیان اخیر ابراز خرسندی کرد و با اشاره به نقش و رسالت دانشگاه‌ها در عصر حاضر، تأکید کرد: باید از طریق تقویت این هماهنگی‌ها، روحیه همکاری میان دو دانشگاه بیشتر تقویت شده و در چگونگی آموزش دانشجویان کارآفرین در جامعه سهم و نقش مثبت ایفا کنیم.

وی ابراز امیدواری کرد: دانشگاه کابل و دانشگاه آزاد اسلامی ایران، با روابط مثبت و همکاری بیشتر، در تربیت‌ نسل نوآور نقش تأثیرگذار داشته باشند. دکتر علاءالدین بروجردی معاون بین‌الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی

مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان کارشناسی ارشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد کابل امروز همزمان با سالگرد ولادت امیرالمومنین (ع) با حضور علاءالدین بروجردی معاون بین الملل و امور دانشجویان غیرایرانی دانشگاه آزاد اسلامی، عباس بصیر وزیر تحصیلات تکمیلی افغانستان، حجت الاسلام والمسلمین اکبر فلاح‌نژاد نماینده دفتر مقام معظم رهبری در افغانستان، سفیر و نیز رایزن فرهنگی جمهوری اسلامی ایران در کابل و اساتید و دانشجویان و خانواده های آنها برگزار شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار