معاون بهداشتی علوم پزشکی گیلان خبر داد:

قدرت ۵۰ درصدی انتقال کرونای انگلیسی

رشت ( پانا) - معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به شناسایی گونه جدیدی از ویروس بریتانیایی در گیلان بیان کرد با کشف گونه جدید که با افزایش ۳۰ الی ۵۰درصدی قابلیت انتقال همراه است، در صورت عدم اعمال اقداماتی احتیاطی و کنترلی،‌ تعداد افرادی که ممکن است هر یک فرد آن‌ها را مبتلا کند به حدود پنج نفر افزایش می‌یابد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۶۶۱
لینک کوتاه کپی شد
قدرت ۵۰ درصدی انتقال کرونای انگلیسی

به گزارش دانشگاه علوم پزشکی گیلان، آبتین حیدرزاده در جمع خبرنگاران، سالمندان را مهمترین گروه آسیب پذیر در مواجهه با ویروس مرموز کرونا دانست و اظهار کرد: مراقبت از سالمندان در مقابل ابتلا به ویروس کرونا از اهمیت زیادی برخوردار است که شناسایی و بررسی از این گروه باید بطور جدی و به صورت غیرحضوری و تلفنی پیگیری و مورد پایش قرار گیرند.

وی افزود: آنچه که اکنون در استان گیلان موجب ایجاد خطر و دغدغه جدی است این است که جوانان، فرزندان و نوه ها بدون ملاحظه و حساسیت های کرونایی به دیدن سالمندان (پدر بزرگ و مادربزرگ) می روند و محافل و دورهمی ها بدون توجه به این وضعیت برگزار می شود که این مهم افزایش خطر بیماری را به همراه دارد.

حیدرزاده بیان کرد: از بهمن ماه سال جاری تاکنون ۱۷۹۵۴۳ نفر از سالمندان گیلانی غربالگری شدند که از این تعداد حدود ۷۴۴۴۸ نفر سالمند آسیب پذیر شناسایی شدند و تعداد ۱۸۹۵ نفر مشکوک به کووید ۱۹ بودند.

وی ادامه داد: ۱۴۹۳ نفر از سالمندان مورد تست کووید قرار گرفتند که از این تعداد ۴۹۸ نفر آنها مورد مثبت شناسایی و برای تعداد ۱۵۲۶ نفر مراقبت در منزل انجام شد.

حیدرزاده با اشاره به شناسایی گونه جدیدی از ویروس بریتانیایی در گیلان بیان کرد: با کشف گونه جدید که با افزایش ۳۰الی۵۰ درصدی قابلیت انتقال همراه است، در صورت عدم اعمال اقداماتی احتیاطی و کنترلی،‌ تعداد افرادی که ممکن است هر یک فرد آن‌ها را مبتلا کند به حدود پنج نفر افزایش می‌یابد که قدرت سرایت آن بیشتر بوده و احتمال اینکه افراد دارای سیستم بدنی قوی و جوان را درگیر کند وجود دارد.

معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان افزود: کارشناسان بهداشت دانشگاه علوم پزشکی گیلان در فرودگاه، راه‌آهن و پایانه مسافربری حضور دارند و در صورت مشاهده موارد مثبت و مشکوک نسبت به قرنطینه آنها اقدام کرده و تا زمان رفع کامل علائم به هیچ وجه اجازه تردد به آنان داده نمی‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار