تاکید حکیم‌زاده بر ایجاد محیط عادلانه تربیتی فارغ از موقعیت اجتماعی دانش‌آموزان

تهران (پانا) - معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش و پرورش گفت که مدیران باید تلاش کنند که فارغ از موقعیت اجتماعی دانش‌آموزان، محیطی برابر برای یادگیری عاطفی اجتماعی و برقرای عدالت تربیتی را برای همه دانش‌آموزان فراهم آورند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۶۵۳
لینک کوتاه کپی شد
تاکید حکیم‌زاده بر ایجاد محیط عادلانه تربیتی  فارغ از موقعیت اجتماعی دانش‌آموزان

به گزارش روابط عمومی معاونت آموزش ابتدایی وزارت آموزش و پرورش به نقل از اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش استان هرمزگان، رضوان حکیم زاده در نشست تخصصی با کارشناسان، مدیران، راهبران آموزشی و تربیتی مدارس ابتدائی سراسر استان هرمزگان که در شبکه شاد برگزار می شد، اظهار داشت: با مجازی شدن آموزش، خانواده های کمتر برخوردار به صورت مضاعف نمی توانند از آموزش کودکان نسبت به خانواده های برخوردار، حمایت کنند که این موضوع می تواند فاصله بین آموزش دانش آموزان در این دو گروه از خانواده ها را به دنبال داشته باشد.

وی عدالت تربیتی را از اهم اهداف سند تحول آموزش و پرورش برشمرد و افزود: مدیران باید تلاش کنند که به دور از درنظر گرفتن موقعیت های اجتماعی دانش آموزان، مورد پذیرش قرار گیرند و یک محیط برابر را برای آموزش های تربیتی و فرصت یادگیری عاطفی اجتماعی را برای همه دانش آموزان خود فراهم آورند.

به گفته حکیم زاده، بار اصلی و مسئولیت آموزش و تربیت دانش آموزان بر عهده مدیران است و همه باید تلاش کنیم تا دانش آموزان خانواده هایی که کمتر مورد حمایت آموزشی قرار دارند، به صورت ویژه دیده شوند و زمینه موفقیت آنها فراهم شود.

معاون آموزش ابتدائی وزارت آموزش و پرورش، داشتن فضا و امکانات را برای یادگیری مناسب کافی ندانست و اظهار داشت: داشتن کلاس درس خوب یا امکانات آموزشی مناسب به تنهائی کافی نیست بلکه ایجاد یک محیط عاطفی و روانی و همچنین با نشاط و پویا می تواند در برقراری عدالت آموزشی ما را کمک کند.

حکیم زاده پیش دبستانی را از دیگر ابزارها در ایجاد عدالت آموزشی برشمرد و گفت: پیش دبستانی ها کلید عدالت در آموزش خصوصا در مناطق کم برخوردار و در این شرایط بیماری کرونا و اموزش های مجازی هستند چون کودکان با یک ذهنیت و پیش نیازهایی وارد کلاس درس خواهند شد که روند آموزش آنها را بهبود می بخشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار