با تصویب نمایندگان مجلس شورای اسلامی؛

وزارت راه و شهرسازی موظف به تامین زمین برای احداث مدارس در مسکن مهر و ملی شد

تهران (پانا) - مجلس شورای اسلامی در بررسی لایحه بودجه ۱۴۰۰، وزارت راه و شهرسازی را موظف کرد تا زمین مورد نیاز برای احداث مدرسه را به صورت رایگان در اختیار طرح‌های مسکن مهر و اقدام ملی مسکن قرار دهد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۶۴۹
لینک کوتاه کپی شد
وزارت راه و شهرسازی موظف به تامین زمین برای احداث مدارس در مسکن مهر و ملی شد

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مجلس شورای اسلامی در جلسات بررسی لایحه بودجه 1400، وزارت مسکن وشهرسازی را موظف به تامین زمین برای ساخت مدرسه در مسکن مهر و اقدام ملی کرد.

براساس ردیف ۱ بند ب تبصره ۸؛ وزارت راه و شهرسازی (از طریق شرکت مادرتخصصی عمران شهرهای جدید و سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری) مجاز است تا سقف ۳۰ هزار میلیارد ریال از محل منابع داخلی و یا تهاتر اراضی و املاک متعلق به شرکتهای فوق‌الذکر را به قیمت کارشناسی یا فروش از طریق مزایده مشروط به حفظ کاربری بعد از واگذاری و با سازوکار گردش خزانه صرف اجرای طرح‌های فوق کند. همچنین تا سقف مبلغ بیست هزار میلیارد (۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۰۰۰/۲۰) ریال از محل اجرای این جزء پس از واریز به ردیف درآمدی (۲۱۰۲۲۸) جدول شماره (۵) این قانون جهت ساخت و تکمیل مدارس با اولویت مجموعه های مسکونی مهر و مناطق محروم و کم برخوردار در اختیار وزارت آموزش وپرورش قرار می گیرد.

گفتنی است، یکی از مشکلات در مناطق انبوه‌سازی مسکن و طرح‌های مسکن مهر و اقدام ملی که با رشد و سکونت قابل توجه جمعیت مواجه می شوند نیاز شدید به فضای آموزشی است، که با توجه به کمبود زمین و افزایش سرسام آور قیمت زمین به ویژه در کلانشهرها، مشکلات زیادی را در ساخت و تامین مدارس مورد نیاز این مناطق ایجاد کرده است که امیدواریم با این طرح بخشی از مشکلات مرتفع شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار