پیام بهار، فرزند شهیدحاج ناصر توبیها در پویش «دست بوسی پدران»:

باور دارم می رسد آن روزی که آدم ها باور کنند شهیدان زنده اند و من هم پدر دارم

تهران(پانا)- مدیر سازمان دانش آموزی منطقه یک از برگزاری «پویش دست بوسی پدران» درسطح مدارس این منطقه و دریافت آثار متنوع و زیبا خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۵۸۳
لینک کوتاه کپی شد
باور دارم می رسد آن روزی که آدم ها باور کنند شهیدان زنده اند و من هم پدر دارم
زهرا سیف؛ مدیر سازمان دانش آموزی منطقه یک در گفت و گو با پانا ضمن تبریک ولادت باسعادت امیر مومنان حضرت علی (ع) و گرامیداشت روز پدر گفت: خداوند در آیه ۱۵ سوره احقاف از مردم می خواهد تا برای نعمتی به نام پدر و مادر شکرگزار خداوند باشند. همانند شکرگزاری برای نعمت هایی که به پدر، مادر و خودشان داده است. پس والدین نعمت الهی هستند.
وی افزود: واقعیت این است که در مکتب اسلام و در حکمت قرآنی جایگاه والدین در کنار جایگاه خداوندی است و پروردگار پدر و مادر را در کنار نام خود یاد می‌کند و از فرزندان می‌خواهد تا از آنها اطاعت کنند و در همه حال در برابر آنها رفتاری همراه با احترام وعطوفت و تواضع داشته باشند.
سیف با اشاره به اثر تهاجم فرهنگی در جامعه تصریح کرد: متاسفانه در جامعه امروزی بسیاری از کرامت ها و آیین و سنت های پسندیده، مثل احترام و ادب در حق پدر و مادر کم رنگ تر شده است و نامگذاری مناسبت روزها و اعیاد برای بزرگداشت مقام بزرگان از جمله نام گذاری روز میلاد حضرت علی (ع) به نام روز پدر تلنگرهایی به جامعه وارد می کند و تذکری مناسب برای یادآوری مقام شامخ پدران است.
مدیر سازمان دانش آموزی منطقه یک در ادامه افزود: به مناسبت روز پدر و در راستای دستورات اسلام و فرهنگ سازی و ترویج اصول اخلاقی و تربیتی، پویش «دست بوسی پدران» در قالب عکس، دلنوشته، پادکست، پوستر در سطح مدارس و مقاطع مختلف منطقه اجرا شد.
سیف با اشاره به استقبال بسیار خوب دانش آموزان از این پویش گفت: دانش آموزان با ارسال اثرهای متنوع و زیبا در این پویش شرکت کردند. در بین آثار یکی از زیباترین پیام های «دست بوسی پدران» از زبان دانش آموز، بهار توبه یانی، پایه هشتم دبیرستان متوسطه دوره اول شاهد صابرین بود که همراه با ارسال عکس خود و مزار پدر شهیدش، نوشته بود: «باور دارم می رسد آن روزی که آدمیان باور کنند شهیدان زنده اند و من پدر دارم.»
در پایان مدیر سازمان دانش آموزی منطقه یک ضمن تشکر از شرکت کنندگان در این پویش اظهار کرد: در دو آیه از قرآن کریم به صراحت به زنده بودن شهداء اشاره شده است؛ حیات شهید، حیاتی مخصوص نزد خداوند است؛ نام، یاد و خاطره آنها هرگز فراموش نمی شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار