برگزاری جلسه هماهنگی جشن نیکوکاری در آموزش و پرورش شرقی

تبریز(پانا) - جلسه مشترک هیئت امنای مرکز نیکوکاری تربیت با معاونین پرورشی و کارشناسان انجمن اولیا و مربیان نواحی و مناطق در راستای هماهنگی جشن نیکوکاری در اتاق جلسه تالار معلم تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۵۸
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه هماهنگی جشن نیکوکاری  در  آموزش و پرورش  شرقی

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی ضمن تبریک میلاد امام علی (ع) گفت: امام علی(ع)، پدر معنوی شیعیان است و براین اساس میلاد ایشان روز پدر نامگذاری شده است. پیامبر و اهل بیت ریسمان خداوند هستند و ما باید با تمسک بر آنها در مسیر بندگی الهی گام برداریم.
وی افزود: جشن نیکوکاری به لحاظ معنوی، اجتماعی و فرهنگی از کارکردهای ویژه ای برخوردار است که از آن جمله می توان به گسترش و تقویت هر چه بیشتر فرهنگ احسان و انفاق، کمک به همنوع و انسجام اجتماعی اشاره کرد.
طاهر علمی خاطر نشان کرد: نوع دوستی و کمک به همنوع از دیدگاه آیین الهی و متون اسلامی، امری ذاتی و فطری است.کمک رسانی به ضعفا و فقرا و انفاق، توشه راه آخرت است و واین انفاق و احسان و نیکوکاری در قلب هر بشری وجود دارد.
این مقام مسئول اذعان داشت: جشن نیکوکاری رویدادی است که همه ساله در نیمه دوم اسفند ماه و در آستانه سال نو با هدف نهادینه کردن سنت حسنه احسان و نیکوکاری در تامین مایحتاج خانواده های نیازمند جمع آوری شده و در میان محرومان توزیع میشود.

وی با بیان اینکه مدیران مدارس با ایجاد گروه نیکوکاری در گروه شاد مدارس و اعلام نیازمندیهای دانش آموزان بی بضاعت؛ تمامی دانش آموزان و اولیا را به سوی این فرهنگ حسنه سوق دهند، گفت: جشن نیکوکاری روحیه تعاون و همکاری را بین دانش آموزان تقویت می کند و این جشن در بین دانش آموزان ، فرهنگ سازی شده است و نباید با تعطیلی مدارس به فراموشی سپرده شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار