مدرسه خوانا، گامی بلند در آموزش هنر برقراری ارتباط

پاکدشت(پانا)- مدرس کشوری و راهبر منطقه‌ای طرح «مدارس خوانا»، هدف از اجرای طرح مدرسه خوانا را ارتقاء کیفیت آموزش و سواد خواندن دانش‌آموزان و تربیت آنها طبق تمام ساحت‌های تربیتی و بهبود مهارت‌های زندگی ، فن بیان، گوش کردن، سخن‌گفتن و خواندن و نوشتن دانست.

کد مطلب: ۱۱۶۶۴۱۳
لینک کوتاه کپی شد
مدرسه خوانا، گامی بلند در آموزش هنر برقراری ارتباط

زهرا نجفی، عضو گروه فارسی استان و سرگروه کارگروه تولید بسته قطب مناطق پاکدشت، ورامین، قرچک و جوادآباد، مدرس کشوری و راهبر منطقه‌ای طرح مدرسه‌خوانا، در گفت و گو با پانا گفت: ریشه خوانا در قرآن آمده که انسان را در قبال اعضا و جوارح خود مسئول دانسته که بیشترین مشکلات انسان‌ها امروزه در حوزه زبان است.

او افزود: هدف ما از اجرای طرح مدرسه‌خوانا، ارتقاء کیفیت آموزش و سواد خواندن دانش‌آموزان و تربیت آنها طبق تمام ساحت‌های تربیتی و بهبود مهارت‌های زندگی، فن بیان، گوش کردن، سخن‌گفتن و خواندن و نوشتن است.

نجفی تصریح کرد: وظیفه ما آموزش گوش‌دادن دانش‌آموزان در لحظه حال است. دانش‌آموزان ما در کلاس هستند اما فکرشان در کلاس نیست چون مهارت خوب گوش‌کردن را کسب نکرده‌اند و دانش‌آموزی که نتواند خوب گوش کند، به مراتب در صحبت‌کردن هم دچار مشکل می‌شود.

او بیان کرد: وقتی دانش‌آموز خوب صحبت نکند نمی‌تواند در به کاربردن جمله‌ها و عبارات، لحن مناسب خواندن را رعایت‌کند و در ادامه در نوشتن جملات نیز مشکل خواهد داشت و حال آنکه دانش‌آموزان ما باید در زمینه مهارت‌های اعتماد به نفس، مسئولیت‌پذیری، ادب و جرات‌ورزی نیز آموزش ببینند که همه اینها در دوره حساس و سرنوشت‌ساز ابتدایی امکان‌پذیر است.

نجفی در ادامه افزود: خوشبختانه منطقه پاکدشت، با توجه به پیشینه و تجربه موفق خوانش و نگارش خلاق، در سالهای گذشته توانست به عنوان اولین منطقه بدون آموزش قبلی محتواهای مرتبط و قابل توجهی را در گروه دبیرخانه سازمان ارسال کند.

او همچنین خاطر نشان کرد: روند ‌آموزش همکاران آموزش و پرورش پاکدشت در مرحله اول، طی ۵۰‌ساعت مجازی و حضوری در آذر‌ماه و مرحله دوم حدود ۳۰‌ساعت در بهمن‌ماه انجام گرفته‌است و شروع طرح به طور رسمی از ابتدای دی‌ماه در مدارس مجری و منتخب بود و سال آینده در تمام مدارس ابتدایی اجرا خواهد شد.

خبرنگار: سیدی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار