مدیرکل آموزش و پرورش در نشست مشترک شورای معاونان و صداو سیمای استان خراسان شمالی:

تعامل و همکاری مستمر آموزش و پرورش و صدا و سیما به توسعه تعلیم و تربیت کمک می کند

بجنورد (پانا) -مدیرکل آموزش وپرورش خراسان شمالی در نشست مشترک شورای معاونان و صدا و سیمای استان گفت تعامل و همکاری مستمر آموزش و پرورش و صدا و سیما به توسعه فرهنگ و تعلیم و تربیت کمک می کند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۳۷۴
لینک کوتاه کپی شد
تعامل و همکاری مستمر آموزش و پرورش و صدا و سیما به توسعه تعلیم و تربیت کمک می کند

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی آموزش و پرورش خراسان شمالی، مهدی مودی در نشست مشترک شورای معاونان و صداو سیمای استان ضمن تبریک ایام مبارک رجب و ولادت با سعادت امیرالمومنین حضرت علی (ع) و تبریک پیشاپیش روز امور تربیتی اظهار کرد: شیوع ویروس کرونا و ضرورت ماندن در خانه‌ها باعث شده است تا آموزش و پرورش، آموزش از راه دور را برای مخاطبان از طریق صدا و سیما و شبکه‌های مجازی راه‌اندازی کند.

مودی این اقدام را فرصتی در راستای تحقق اهداف آموزش و پرورش در استفاده از ظرفیت سازمان صدا و سیما برای تامین اهداف تربیتی و آموزشی دانست.

مودی از همکاری صداو سیما در پوشش برنامه های آموزش و پرورش تشکر و تاکید کرد: معاونان و کارشناسان دو سازمان جلسات تخصصی در آینده داشته باشند و طرح های مشترک را برنامه ریزی کنند.

مدیرکل آموزش وپرورش گفت: با توجه با اینکه 37هزار دانش آموزان استان به شبکه شاد دسترسی ندارند و بالغ بر 5هزار تبلت مورد نیاز است تا کمی از مشکلات این دانش آموزان کاسته شود، در حال حاضر 50هزار دانش آموز آموزش حضوری می بینند و برای نحوه آموزش، شورای مدرسه تصمیم می گیرد.

مدیر کل آموزش وپروش در خصوص نرخ پوشش تحصیلی گفت: نرخ پوشش تحصیلی در دوره ابتدایی 86/98درصد، متوسطه اول 92درصد و متوسطه دوم 72درصد است که ملاحضه می شود در دوران متوسطه و بزرگسالی به دلیل مشکلات اقتصادی، فرهنگی و اجتماعی پوشش تحصیلی پایین تر است که مستلزم توجه است.

مدیر کل صدا و سیمای استان خراسان شمالی نیز در این نشست اظهار کرد: آموزش و تربیت کار مقدس و با ارزشی است و خدمت صادقانه برای مردم استان خروجی مثبت این نشست است.

قربانی جم گفت: آسیب های اجتماعی رابطه مستقیم با بی سوادی افراد در جامعه دارد و همه باید نقش خود را به خوبی ایفا کنیم تا از بروز آسیب های اجتماعی جلوگیری شود.

قربانی جم ادامه داد: سازمان صداو سیما آمادگی کامل جهت همکاری با آموزش و پرورش را دارد و خواستار ارتباط مستمر دو دستگاه شد که لازمه آن ایجاد نسخه ویژه آموزش وپرورش برای صدا وسیما است.

لازم به ذکر است معاونان مدیرکل، حراست اداره کل و مدیر آموزش و پرورش شهرستان بجنورد به نمایندگی از سایر شهرستان ها در این نشست حضور داشتند و پیشنهادات حوزه خود را جهت تعامل بیشتر با صداو سیما بازگو کردند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار