حضرتی: نقش کلیدی معاون و مربی پرورشی ایجاد جاذبه برای دانش آموز است

تهران (پانا) - معاونت پرورشی و تربیت بدنی امر آموزش را در مسائل تربیتی ،در شرایط کنونی با وجود بیماری کرونا امری دشوار تلقی کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۳۷۰
لینک کوتاه کپی شد

به گزارش خبرنگار پانا، مراسمی به مناسبت گرامیداشت روز تاسیس نهاد امور تربیتی در کانون قدس با حضور مدیریت منطقه و معاونت پرورشی و تربیت بدنی و همکاران حوزه پرورشی منطقه۲ و گروه هم آوایی صفیر عشق برگزار شد.

در ابتدای مراسم رحمت الله حضرتی، معاونت پرورشی و تربیت بدنی، ضمن عرض خیر مقدم خدمت ریاست منطقه و همکاران معاونت پرورشی و تربیت بدنی و همچنین عرض تبریک به مناسبت حلول ماه رجب و سالروز ولادت مولی علی امیر المؤمنین (ع)، از همه عزیزان و همکاران در آموزش و پرورش منطقه 2 که امر تعلیم و تربیت را به عهده دارند و در جهت پیشبرد اهداف تربیتی فعالیت دارند و همچنین از خانواده بزرگ تربیتی (معاونین، مربیان، مشاورین و مراقبین سلامت و ...) که پرچم دار حوزه تعلیم و تربیت اسلامی، با خدمت خالصانه هستند تقدیر و تشکر به عمل آورد و گفت: با توجه به شرایط کنونی، امر آموزش امری سخت است اما فعالیت در حوزه پرورشی سخت تر شده است. سالروز تأسیس نهاد امور تربیتی به دست شهیدان رجائی و باهنر رقم خورد و یادی می کنیم از شهیدان عزیزمان و همه عزیزانی که تا به امروز نقش آفرینی کردند و یادشان را گرامی میداریم.

وی در ادامه افزود:‌ از فرمایشات ارزشمند مقام معظم رهبری که در ادامه خدمتتان قرائت می کنم می توان به تأثیر نقش معاونین و مربیان تربیتی، بر تربیت فرزندان پی برد: «در تاریخ 8 اسفند 79 همه ی کسانی که با جوانان مواجه اند از جمله عزیزانی که در امور تربیتی هستند، سعی کنند رفتار خودشان را عاقلانه، حکیمانه، عالمانه، خالصانه، صمیمانه و خیر خواهانه، صلاح جویانه و سرشار از محبت و صفا قرار دهند. دین می تواند دل های جوانان را هر جا و هر طور که باشند ولو فرض کنیم بر احساسات پاک آن ها خاکستری نشسته باشد؛ از آنچه که در معرض آنند نجات دهد.»

حضرتی گفت: نقش کلیدی معاون و مربی پرورشی این است که بتواند جاذبه ای ایجاد کند که دانش آموز محبت را دریافت و لمس کند و جذب شود و معاون و مربی پرورشی را پناهگاه خود بداند.

در ادامه محسن طالبی، مدیریت آموزش و پرورش منطقه۲ با عرض تبریک ولادت حضرت علی (ع) و 8 اسفند سالروز امور تربیتی و ابراز خرسندی از حضور در جمع عزیزان آموزش و پرورش گفت: حضرت امام می فرماید«چشم امید من به شما دبستانی هاست»، که این سخن نگاه ویژه رهبر به آموزش و پرورش را نشان می دهد.

در سال 59 که نهاد امور تربیتی بازگشایی می شود، رگه های توجه به شکل گیری امور تربیتی بسیار مورد توجه قرار گرفته است. این نگاه عمیق و ظرافت دقیق در توالی امور، زحمات شما عزیزان را بیشتر می کند.

محسن طالبی افزود: آموزش کار سختی است اما آموزش در مسائل تربیتی دشوارتر است. فرمایش مقام معظم رهبری در بیانیه ی گام دوم انقلاب در یک کلام جوانان است. بحث بازگشت به جوانان و تربیت نسل جوان و شعار ما می توانیم در زمینه ی امور تربیتی. همچنین امام خمینی می فرماید: اگر تحصیل نباشد علم توحید هم به درد نمی خورد.

بیانیه گام دوم ماندگاری و دفاع از ارزش ها و تبیین ارزش ها نسبت به جوانانی که در حوزه امور تربیتی هستند و آن هایی که جنگ و شهادت را دیدند، بیانگر این مطلب است.

در جایی دیگر می فرماید: مدیریت جهادی داشته باشیم. عمده تربیت فرزندان در شاخه ی تربیتی و مشاوره است و آموزش چهره به چهره نقش مؤثری دارد.

در بیانیه دیگری آمده است: تغییر با توجه به سبک زندگی، که خود یک عادت است، یک تربیت تدریجی است که این تربیت را نهاد امور تربیتی به عهده دارد که دانش آموز الگوی مسائل فوق را در معاون و مربی تربیتی می بیند.

وی افزود: ما باید توجه کنیم که وظیفه ی سنگین و خطیر و نقش تعیین کننده ای با توجه به در نظر گرفتن ساحت های سند تحول داریم و تلاش ما در جهت حفظ و توسعه ی این بخش است. شاید در تربیت اسلامی آگاهی و علم تعبیر شده، اما روایت اصلی این است که انسان می خواهیم، همانطور که در ساحت های سند تحول هم مشخص و بیان شده است.

در پایان نیز از زحمات معاون و مربیان پرورشی، مشاورین، مربیان تربیت بدنی، مراقبین سلامت، توسعه و ترویج فرهنگ نماز و برگزار کنندگان این مراسم تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار