عباسپور در گفتگو با مجله خبری، تحلیلی و تصویری نگاه خبر داد

تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در راستای اجرای بسته تحولی مدرسه کانون تربیتی محله

تهران (پانا) - مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیا در گفتگو با مجله خبری،  تحلیلی و تصویری نگاه به تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در راستای اجرای بسته تحولی مدرسه کانون تربیتی محله  پرداخت.

کد مطلب: ۱۱۶۶۳۳۶
لینک کوتاه کپی شد
تشریح فعالیت‌های انجام‌شده در راستای اجرای بسته تحولی مدرسه کانون تربیتی محله

به گزارش مرکز اطلاع‌رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش‌وپرورش، نورعلی عباسپور درگفتگو با مجله خبری، تحلیلی و تصویری نگاه به تشریح برنامه‌ها و فعالیت‌های انجام‌شده در راستای اجرای بسته تحولی مدرسه کانون تربیتی محله پرداخت.

بر اساس بسته تحولی مدرسه کانون تربیتی محله؛ کاهش فاصله بین جامعه و مدرسه و تعامل اثربخش آن‌ها باهم، ارتباط بین یادگیری‌های مدرسه و زندگی اجتماعی،تبدیل مدرسه به کانون پیشرفت محله و افزایش مشارکت عوامل اثربخش بیرونی در امور آموزشی و پرورشی مدارس از اهداف کلی ومواردی همچون؛ شناسایی و بررسی ظرفیت‌های محلی و مدرسه و انواع فعالیت‌های مشترک قابل‌اجرا توسط گروه‌های همیار، برگزاری حداقل 4 برنامه در طول سال تحصیلی به مناسبت‌های ملی و مذهبی، مشارکت دانش آموزان و کادر مدرسه در نماز جماعت محله، مشارکت دانش آموزان حداقل ماهی یک‌بار در فعالیت‌های اقتصادی و ... ازجمله اهداف عملیاتی و قابل‌سنجش در این بسته تحولی است.

شایان‌ذکر است؛ محور قرار گرفتن مدرسه در برنامه‌های فرهنگی و تربیتی محله، توسعه حس شهروندی، نظارت بهتر و پرورش نهادهای مردمی،ایجاد جو سالم محلی،شورونشاط و سرزندگی بیشتر محله و تقویت متقابل محله و مدرسه،افزایش جذابیت مدرسه و تقویت تمایل دانش آموزان برای حضور در مدرسه، استفاده بهینه از امکانات محلی و مدرسه و هم‌افزایی در پیشبرد اهداف تربیتی،کمک مفید و دوجانبه مدرسه و محله به یکدیگر نظیر استفاده محله از نیروی انسانی و مدرسه و استفاده مدرسه از مشارکت اهالی و کسبه از خروجی‌های مورد انتظار این طرح است.

گفتنی است؛ تشکیل گروه‌های همیار، متشکل از والدین دانش آموزان و نمایندگانی از مؤسسات و متخصصین محلی، بررسی زمینه‌های همکاری، تنظیم و تدوین برنامه‌ها، اجرای برنامه با مسئولیت نماینده‌ای از هر گروه و محله و با نظارت مدیر مدرسه، ارزیابی میزان پیشرفت اجرای برنامه توسط انجمن اولیای مدرسه از مراحل شش‌گانه این طرح است.

مدیرکل برنامه‌ریزی انجمن‌های مدارس، آموزش خانواده و مشاوره اولیا با تشریح فعالیت‌ها در این برنامه اظهار کرد: در این بسته تلاش شده است تا فاصله نامرئی بین مدرسه و جامعه روز به روز کاهش یابد و ارتباط بین این دو نهاد را بیش از پیش نزدیک شود.

نورعلی عباسپور افزود: بخش مهمی از این بسته تحولی به سازمان های خارج از آموزش‌وپرورش مرتبط می‌شود لذا هماهنگی‌های لازم در این خصوص انجام‌شده است و در سال جاری 10 درصد از این بسته تحولی را اجرایی کردیم مرحله اول طرح اجراشده و در مرحله دوم قرار داریم کانون اصلی طرح در مدرسه قرار دارد و انجمن‌های اولیا و مربیان مدارس واسطه بین خانواده‌ها و مدارس شدند گروه‌های همیار در سطح استان تشکیل‌شده و در شهرستان‌ها نیز تشکیل می‌شود سازمان های مختلف استقبال خوبی از این بسته تحولی داشته اند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار