معرفی نامزدهای بخش ویژه جایزه شعر خبرنگاران

تهران (پانا) - نامزدهای بخش ویژه پانزدهمین جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران» معرفی شدند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۳۳۴
لینک کوتاه کپی شد
معرفی نامزدهای بخش ویژه جایزه شعر خبرنگاران

بنا بر اعلام دبیرخانه این جایزه، در بخش ویژه شاعران بدون کتاب که هر ساله با هدف کشف استعدادهای شعری در هر سن و جغرافیایی برگزار می‌شود، این افراد از میان شاعران فارسی‌زبان شرکت‌کننده که تاکنون در ایران کتاب شعر منتشر نکرده اما به‌اندازه‌ی یک کتاب، شعر دارند، به‌عنوان راه‌یافتگان به مرحله پایانی داوری، معرفی شدند:
آزاده باصولی
مهدیه رشیدی
سجاد ریاحی فارسانی
مهران عزیزی
مرتضی عنابستانی
زهرا گلابی‌زاده
پانزدهمین دوره جایزه کتاب سال شعر به انتخاب خبرنگاران، طبق روال گذشته در 3 بخش «کتاب سال شعر»، «ویژه شاعران بدون کتاب» و «تجلیل از یک عمر فعالیت شعری» برگزار و آیین پایانی آن در روزهای پایانی اسفند برگزار می‌شود.
در آیین پایانی چهاردهمین دوره این جایزه که به‌دلیل شیوع ویروس کرونا با تاخیر و درنهایت به‌صورت برخط برگزار شد، در بخش کتاب سال، مجموعه شعر «هفتاد کشیش یخی» از زنده‌یاد «علی نجفی» به‌عنوان برگزیده انتخاب و از یک عمر فعالیت ادبی «محمدعلی اسلامی نُدوشن» تجلیل شد. در بخش ویژه نیز حسن جنت‌مکان، حمیدرضا ظرافت و مهران عزیزی انتخاب‌های اول تا سوم شدند.
بنا بر اعلام دبیرخانه جایزه کتاب سال شعر به انتخاب «خبرنگاران»، نامزدهای بخش کتاب سال دوره پانزدهم این جایزه نیز هفته آتی معرفی خواهند شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار