دیدار حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران با دانش آموزان دختر اصفهانی

اصفهان ( پانا) - نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در طی سفری به شهرستان اصفهان با دانش آموزان برتر و نخبه که عضو انجمن اسلامی نیز هستند ؛ دیدار کرد . در این جلسه حسین تاریخی دبیرکل اتحادیه، مهدی اسماعیلی معاون پرورشی اداره کل آموزش وپرورش استان اصفهان و رضایی معاون شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی حضور داشتند. این برنامه در دو بخش برای دختران و پسران به صورت جداگانه برگزار شد .

کد مطلب: ۱۱۶۶۲۸۵
لینک کوتاه کپی شد
دیدار حجت الاسلام والمسلمین  حاج علی اکبری امام جمعه موقت تهران   با دانش آموزان دختر اصفهانی

حجت الاسلام والمسلمین حاج علی اکبری نماینده مقام معظم رهبری در اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در سفرشان به اصفهان به دیدار دانش آموزان برتر و نخبه استان اصفهان که اعضای انجمن اسلامی نیز هستند رفتند . برنامه با تلاوت قرآن توسط دانش آموزان آغاز گردید . بعد از سخنرانی آقای جعفری مسئول استان اصفهان ؛ نامه ای که جمعی از دانش آموزان خطاب به مقام معظم رهبری نوشته بودند قرائت شد و پس از آن به رسم یاد بود به حجت السلام و المسلمین علی اکبری اهدا شد تا به دست رهبر برسانند .

بخشی از نامه : ای پدر عزیزمان خاطر نشان میکنیم که تا آخرین قطره خونمان دست از ولایت برنداریم و تن به هیچ ذلت اغواگری نا اهلان داخلی و خارجی ندهیم . و از گرگان در ظاهر میش هیچ هراسی در دل نداشته باشیم . ما نوجوانان دهه هشتاد نه دیده ایم اما از رشادت ها و دلاوری هایی همچون شهیدان عزیزمان خرازی ها ، شیرودی ها ، کاظمی ها شنیده ایم که برای دفاع از این آب و خاک جان شیرین خود را تقدیم این انقلاب کرده اند . نماینده اتحادیه انجمن های اسلامی دانش آموزان در استان اصفهان به روی صحنه آمدند و به صحبت رهبر در خصوص آتش به اختیار بودن اشاره کردند . عده ای میگویند این مسئله یعنی وقتی ستاد تعطیل است معطل نشوید و بی عمل نمانید و این را بهانه منفعل شدن قرار ندهید . عده ای نیز چنین تحلیلی دارند زمانی که تصاحل فرهنگی و اجتماعی در قرن باعث شده که این بی هویتی مغرب زمین به شکا موریانه وار وارد جوامع اسلامی از جمله ایران بشود تا نسل جوان را بی هویتو بی غریت بکند . جوانان انقلابی و پیرو خط امام با مدریت قوی و هسته های فرهنگی به صورت خود جوش به نقد فرهنگ غرب بپردازند و از فرهگ اصل اسلامی دفاع بکنند . همچنین سوالاتی در این خصوص نیز مطرح کردند : آتش به اختیار بودن در کار فرهنگی چه مصادیقی دارد ؟ جایگاه مصلحت اندیشی در آتش به اختیار بودن کجاست ؟ تعریف صحیح مصلحت اندیشی چیست ؟ آیا ما در جایگاهی که داریم در کار هامون این مصلحت اندیشی را داشته باشیم یا نه ؟ مصلحت اندیشی چطور با اتش به اختیار بودن جمع میشود ؟ وقتی آن جمع آنش به اختیار متحد و سازمان دهی شده در یک تشکل امین باشند اون مصلحت ها هم درش ملاحظه میشه همونطور که بعد ها رهبر هم گفتند منظورم کار قانونی تمیز است و منظور کار های خارج از قاعده ، بی نظاکت ، بی نظم نیست . آیا تضادی میان مصلحت اندیشی و آتش به اختیار بودن وجود ندارد ؟ در آتش به اختیار بودن مصلحت اندیشی را داشته باشیم یا نه ؟ چطور نقش آفرینی کنیم که بتوانیم این بحث قوت عاطفی و اخوت ایمانی را در تشکل خودمان حفظ کنیم و بالا ببریم ؟

محمدجواد حاج علی اکبری گفت : هنر انجمن اسلامی این است که هم حرمت ها را حفظ کند و هم قوی کار خودش را پیش ببرد و هنرمندانه از فرصت ها و ظرفیتی که در مدارس هست به نفع آرمان های انقلاب اسلامی استفاده کند . چون سازماندهی دارد ، طبق قاعده حرکت می کند و در آرمان هایش قوی است هم مصلحت ها و قواعد کلی را کاملا رعایت می کند . آنچه که شما پرسیدید من خواستم با همین ملاحظه پاسخش را عرض کنم . یعنی کاملا با روحیه انقلابی دنبال کردن ارزش ها و آرمان های انقلاب با قوت ادامه پیدا میکند . و بچه ها خودشان قواعد کار را میشناسند و منتظر بخشنامه و این چیزا ها نمی مانند و با رعایت هیمین قواعد محکم کار انقلابی خودشان را ادامه می دهند . و همه ی شما در این زمینه ها موفقید.

خبرنگار : رهافتوح

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار