اجازه مصادره اساتید هنری و فرهنگی خود را به کسی نخواهیم داد

تبریز(پانا) - استاندار آذربایجان شرقی با تاکید بر اینکه اجازه مصادره اساتید هنری و فرهنگی خود را به کسی نخواهیم داد، گفت تبریز دارای مفاخر بسیاری در حوزه‌های مختلف صنعت، تجارت، هنر و فرهنگ، موسیقی و ... است که باید قدردان و مراقب این ارزش‌ها و مفاخر خود باشیم.

کد مطلب: ۱۱۶۶۲۸۱
لینک کوتاه کپی شد
اجازه مصادره اساتید هنری و فرهنگی خود را به کسی نخواهیم داد

به گزارش روابط عمومی استانداری آذربایجان شرقی، محمدرضا پورمحمدی در مراسم تقدیر از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان و همچنین رونمایی از "نماهنگ ایرانیم"، با تقدیر از عوامل تولید این نماهنگ، اظهار کرد: بالندگی هر جامعه به مدد جایگاه فرهنگی و تاریخی آن است.

وی افزود: پیشرفت، تعالی و پویایی جامعه مرهون تلاش هنرمندان و اصحاب فضلی است که توانمندی آنها و فعالیت‌هایشان جامعه را از سکون می‌رهاند و به سمت بالندگی سوق می‌دهد.

وی گفت: با اندک تاملی دررابطه با پیشرفت و توسعه جوامع می‌توان گفت که اگر بخواهیم جوامع در حال توسعه را با جوامع پیشرفته مقایسه کنیم، تفاوت آن‌ها در تاریخ، جغرافیا، منابع طبیعی، نژاد و زبان نیست، بلکه آنچه دو جامعه را از هم متمایز می‌کند، دانش و فرهنگ آن دو جامعه است.

پورمحمدی افزود: هر کشوری دارای فرهنگ و هنر خاص خود است، اما کشور ایران را به لحاظ فرهنگ غنی و هنرمندانی شایسته، باید دارای هنری متعالی دانست.

وی ادامه داد: این تعالی و بالندگی را می‌توان در آثار چشم‌نوازی که با ذهن خلاق و دستان هنرمند و پرتوان هنرمندان ایرانی خلق شده و در جای جای دنیا خودنمایی می‌کند، همچون فرش، طراحی و معماری و یا نوشته‌ها و کتیبه‌های ایرانی مشاهده کرد.

وی افزود: نهادها و متولیان فرهنگی باید تمام قد از هنرمندان و اصحاب فرهنگ حمایت کنند؛ به نحوی که اهالی فضل و فرهنگ این حمایت ارزشمند را با جان و دل درک کرده و از سوی هیچ کشور و دولتی مصادره نشوند.

استاندار آذربایجان شرقی، بالندگی هر جامعه را به مدد جایگاه فرهنگی و تاریخی آن دانسته و گفت: باید مراقب و قدردان مفاخر فرهنگی و هنری خود باشیم.

به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان، در این آیین از برگزیدگان چهاردهمین جشنواره ملی موسیقی جوان تجلیل شد و همچنین از "نماهنگ ایرانیم" رونمایی و ازعوامل تولید این نماهنگ تقدیر به عمل آمد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار