خسارت زلزله به منازل ۲۷۴ بازنشسته کشوری در سی‌سخت

تهران (پانا) - مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد از خسارت زلزله به منزل ۲۷۴ بازنشسته تحت پوشش در منطقه سی سخت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۲۶۹
لینک کوتاه کپی شد
خسارت زلزله به منازل ۲۷۴ بازنشسته کشوری در سی‌سخت

به گزارش روابط عمومی صندوق بازنشستگی کشوری، اکبر گودرزی با اعلام این اظهار داشت: با توجه به دستور و تاکید مدیرعامل صندوق برای ارزیابی و تهیه گزارش جامع در خصوص خسارت های وارد شده به مشترکین صندوق بازنشستگی در زلزله اخیر شهر سی سخت در مرکز شهرستان دنا بازدید میدانی از ۳۷ منزل مسکونی بازنشستگان انجام شد.

گودرزی با بیان اینکه این بازدید میدانی با هماهنگی شورای شهر سی‌سخت و نمایندگان کانون های بازنشستگی در این شهر انجام شد، گفت: در این بازدید ضمن بررسی ابعاد خسارت ها، پیام دکتر افتخاری مدیرعامل و مجموعه صندوق بازنشستگی برای همدردی و همراهی جهت رفع مشکلات بازنشستگان آسیب دیده ابلاغ شد.

وی تصریح کرد: پس از دریافت لیست بازنشستگان از سیستم احکام و مطابقت اطلاعات آن از طریق افراد مطلع و معتمدین شهر سی‌سخت، تعداد بازنشستگان مشترک صندوق بازنشستگی ساکن در آن شهر که از زلزله آسیب دیده اند نزدیک به ۲۷۴ نفر برآورد شد.

او همچنین با تاکید بر اینکه «با وجود زلزله شدید ۵.۶ ریشتری، خوشبختانه به لطف خداوند خسارت های جانی وجود نداشته است» گفت: با این وجود و متاسفانه خسارتهای مالی بسیار گسترده بود. با توجه به شدت زلزله، نوع لرزش و نزدیکی به مرکز زلزله سبب شده تا ۶۰درصد منازل خسارت دیده عملا قابل سکونت نباشد و ممکن است به دلیل وجود گسل در منطقه مجبور به جابجایی قطعی شوند؛ مابقی ساختمان ها هم نیاز به تعمیرات اساسی دارند.

مدیر صندوق بازنشستگی کشوری استان کهگیلویه و بویراحمد ادامه داد: برخی از دستگاه ها از جمله سپاه پاسداران، صندوق بیمه عشایر، دانشگاه علوم پزشکی، تامین اجتماعی و غیره راسا نسبت به توزیع اقلام ضروری مانند چادر، وسایل گرمایشی و غیره اقدام و تعدادی از شرکت ها و هلدینگ های تابعه مثل آتیه صبا نیز کمک های خود را به منطقه ارسال کرده اند.

گودرزی با بیان اینکه «در منطقه سی سخت و روستاهای اطراف آن ۷۸۶ مشترک این صندوق شامل ۶۶ زن و ۷۲۰ مرد بازنشسته و وظیفه بگیر ساکن هستند» گفت: مدیریت استانی صندوق برای توزیع صحیح و عادلانه کمک ها و ابلاغ سایر موارد از طریق مراجع ذیصلاح به بازنشستگان عزیزمان آمادگی دارد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار