با حضور وزیر آموزش و پرورش، استاندار البرز و جانشین وزیر در طرح هدایت صورت گرفت؛

امضای تفاهم نامه تامین ۷ هزار ۴۰۰‌ تبلت ویژه دانش‌آموزان نیازمند البرز

‏تاکنون بیش از ۲۰۵ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند در قالب طرح هدایت تهیه شده است

تهران (پانا) - با حضور وزیر آموزش و پرورش، معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت و استاندار استان البرز تفاهم نامه تامین ۷ هزار ۴۰۰‌ تبلت ویژه دانش‌آموزان نیازمند استان البرز با مشارکت وزارت آموزش و پرورش از طریق طرح هدایت و استانداری البرز از طریق منابع داخل استانی به امضا رسید.

کد مطلب: ۱۱۶۶۲۲۵
لینک کوتاه کپی شد
امضای تفاهم نامه تامین ۷ هزار ۴۰۰‌ تبلت ویژه دانش‌آموزان نیازمند البرز

به گزارش روابط عمومی و امور بین‌الملل سازمان آموزش و پرورش استثنایی، سید جواد حسینی معاون و جانشین وزیر در طرح هدایت در این نشست با بیان اینکه با وجود تمامی روش‌های آموزشی، شیوه اصلی، عادلانه و باکیفیت در شرایط کرونا آموزش‌های مجازی و شبکه شاد است، اظهار کرد: بیش از ۲ میلیون و ۵۰۰ هزار نفر از دانش‌آموزان از هیچ‌گونه ابزار هوشمند برای بهره‌گیری از آموزش برخوردار نیستند و طرح هدایت با هدف تأمین تجهیزات هوشمند آموزشی برای این دسته از دانش‌آموزان در آموزش‌وپرورش اجرایی شده است.

وی گفت: در این طرح قرار است تمامی ظرفیت‌های بخش دولتی، عمومی و مردمی، بنیادهای حمایتی و خیریه‌ای بسیج شوند تا این تجهیزات برای دانش‌آموزان نیازمند تهیه شود. ‏تاکنون بیش از ۲۰۵ هزار تبلت برای دانش‌آموزان نیازمند در قالب طرح هدایت تهیه شده است و بیش از یک میلیون تبلت دیگر نیز دستگاه‌های اجرایی، استانداری‌ها و خیرین تعهد تهیه آن را داده‌اند.

معاون وزیر با بیان اینکه از ۴۹۷ هزار دانش آموز استان البرز بیش از ۱۰ هزار نفر فاقد ابزار هوشمند آموزشی هستند اظهار کرد: تاکنون برای ۲ هزار و ۶۰۷ دانش آموز از این تعداد تجهیزات هوشمند ارتباطی با مشارکت دستگاه ها و خیرین تهیه شده است و هنوز ۷ هزار و ۴۰۰ نفر معادل ۷۴ درصد از دانش آموزان نیازمند این استان فاقد هرگونه تجهیزات هوشمند هستند.

حسینی با بیان اینکه عملکرد استان البرز از حیث تامین ابزار هوشمند در ردیف متوسط می باشد گفت: استان یزد تاکنون ۷۶ درصد تبلت مورد نیاز برای دانش آموزان نیازمند را تامین کرده است و رتبه اول را از این حیث دارد.

وی افزود: هنوز بالای ۹۹.۵ درصد از تجهیزات هوشمند آموزشی مورد نیاز دانش آموزان استان سیستان و بلوچستان تامین نشده است و این استان در ردیف آخر قرار دارد. استان البرز تاکنون برای ۲۶ درصد دانش آموزان نیازمند، تبلت و دیگر ابزار را تامین کرده است و از این حیث جزو استان های در ردیف متوسط قرار دارد.

شایان ذکر است بر اساس تفاهم نامه امضا شده اعتبار نیمی از تجهیزات مورد نیاز دانش آموزان استان البرز از طریق طرح هدایت و با مشارکت خیرین و دستگاه های اجرایی تامین خواهد شد و نیم دیگر اعتبار مورد نیاز از طریق استانداری و منابع داخل استانی تامین خواهد شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار