خنیفر در هفتمین جلسه شورای تخصصی نظارت:

در 3 سال اخیر سقف 3 هزار دانشجوی پیوسته در دانشگاه فرهنگیان به 20 هزار نفر رسید

تهران (پانا) - رئیس دانشگاه فرهنگیان با تاکید بر این که معلم منشا تحول در جامعه است گفت که حرکت بر مدار توسعه با تربیت افراد دارای صلاحیت حرفه ای محقق می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۶۲۲۱
لینک کوتاه کپی شد
در 3 سال اخیر سقف 3 هزار دانشجوی پیوسته در دانشگاه فرهنگیان به 20 هزار نفر رسید

به گزارش روابط عمومی دانشگاه فرهنگیان، حسین خنیفر در هفتمین جلسه شورای تخصصی نظارت، در قیاس دانشگاه فرهنگیان با دیگر دانشگاه های کشور، از پراکندگی مراکز و پردیس های این دانشگاه در سطح کشور به عنوان مهم ترین چالش یاد کرد و گفت: در شرایط کنونی با این پراکندگی کار آموزش سخت و دشوار است.

خنیفر، با اشاره به جا به جایی عادت های جاری در دوران کرونا و به چالش کشیده شدن آموزش، افزایش رونق آموزش های مجازی را از اهم موضوعات پیش رو برشمرد و گفت: دانشگاه فرهنگیان، در مواجهه با ویروس کرونا به عنوان تنها دانشگاهی بود که برخوردار از زیرساخت آموزشی لازم نبود.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، ایجاد و فعال شدن دیتاسنتر در ده نقطه کشور را از اقدامات مهم دانشگاه فرهنگیان ذکر کرد و افزود: تهیه سرور از محل صرفه جویی های استانی نیز از جمله فعالیت های اثرگذار مدیریت های استانی دانشگاه فرهنگیان به شمار می رود.

این مقام مسئول، نقش کرونا بر روش های تربیت و آموزش را بی اثر نخواند و گفت: دستگاه آموزش و پرورش نیز در فاصله کوتاهی نسبت به نظام های مشابه و دانشگاه فرهنگیان به دنیای مجازی روی آورد.

دبیر هیات امنای دانشگاه فرهنگیان، رساندن سقف 3 هزار دانشجوی پیوسته به 20 هزار نفر را از اتفاقات مهم دانشگاه طی سه سال اخیر عنوان و تصریح کرد: با همت و تلاشی مضاعف و با توسعه کمی و کیفی دانشگاه فرهنگیان، باید به فکر تربیت نیروی انسانی شایسته برای نظام تعلیم و تربیت کشور بود.

خنیفر، آموزش عمومی را مطالبه ملی دانست و اظهار داشت: تربیت معلم شایسته جبران کننده همه نداشته ها به شمار می رود. در عصر حاضر برای حرکت بر مدار توسعه و رقابت باید افرادی دارای گواهینامه صلاحیت حرفه ای تربیت کرد.

رئیس دانشگاه فرهنگیان، در پایان تاکید کرد: اگر تربیت معلم آسیب ببیند مملکت دچار آسیب خواهد شد. بنابراین معلمی، مسئولیتی عظیم و بزرگ است. چرا که معلم منشا تحول در جامعه است.

گفتنی است: در هفتمین جلسه شورای تخصصی نظارت دانشگاه فرهنگیان، اعضای هیات رئیسه، معاون مرکز نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، معاون امور آزمون های سازمان سنجش و آموزش کشور، دبیر هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران، کارشناس هیات نظارت، ارزیابی و تضمین کیفیت استان تهران، جمعی از مدیران و همچنین کارکنان نظارت و تعالی سازمانی این دانشگاه حضور داشتند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار