همزمان با هفته ملی سلامت مردان ایران برگزار شد

تست غربالگری سلامت درآموزش و پرورش قرچک

قرچک (پانا)- پویش هفته ملی سلامت ملی ایران همه ساله با هدف اطلاع رسانی و حساس‌سازی گروه‌های مختلف جامعه درخصوص اولویت‌های سلامت مردان به عنوان نیمی از جمعیت کشور برگزار می‌شود.

کد مطلب: ۱۱۶۶۱۷۲
لینک کوتاه کپی شد
تست غربالگری سلامت درآموزش و پرورش قرچک

مهدی دهقانی، معاون پرورشی و تربیت بدنی آموزش و پرورش شهرستان قرچک در این رابطه بیان کرد: سلامت مردان موضوعی است که موجب سلامت نیروی کار جامعه است و توسعه کشور را در پی خواهد داشت، مردان نسبت به زنان در معرض خطر محیطی و شغلی بیشتری هستند و عادات غلطی مانند مصرف سیگار، استرس شغلی، و...در آنها بیشتر است. از سوی دیگر مردان کمتر به پزشک مراجعه کرده و مراجعه به مراکز درمانی را به دلایل مختلف از جمله موانع فرهنگی تا بروز مراحل پیشرفته و خطرناک بیماری به تأخیر می‌اندازند.

او افزود: تست غربالگری سلامت در مواردی از جمله، تب‌سنجی، سنجش میزان اکسیژن خون، کنترل فشار خون و کنترل قندخون ویژه همکاران اداری (برادران) به مناسبت هفته ملی سلامت مردان ایران سما در قرچک برگزار شد.

در ادامه سمانه طالبی، کارشناس سلامت اداره آموزش و پرورش قرچک نیز افزود: همکاران علاقمند به انجام تست‌های غربالگری در روز در اتاق سلامت اداره مورد غربالگری قرار گرفتند.

او شعار سال جاری هفته ملی سلامت مردان (سما) را همه‌گیری کرونا، توجه بیشتر به سلامت مردان اعلام کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار