برگزاری آیین گرامی داشت هفته کانون های فرهنگی تربیتی در فاروج

فاروج(پانا)- آیین گرامی داشت هفته کانون‌های فرهنگی تربیتی، به صورت پخش زنده در شبکه اجتماعی دانش آموزی (شاد) کانون های فرهنگی تربیتی پسرانه امام جعفر صادق علیه السلام و دخترانه شهید مصطفی توافقی، در محل سالن اجتماعات اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان فاروج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۶۰۹۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری آیین گرامی داشت هفته کانون های فرهنگی تربیتی در فاروج

ب ه گزارش پانا ، کارشناس مسئول فعالیت های اردویی و کانون های اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی با بیان تبریک ۱۳ رجب، ولادت با سعادت حضرت امام علی علیه السلام و هفته تربیت اسلامی گفت: در حال حاضر ۱۳ کانون فرهنگی تربیتی در سطح استان خراسان شمالی مشغول به فعالیت هستند.

امین پاک نهاد افزود: همه فعالیت های کانون‌های فرهنگی تربیتی در قالب انجمن های ۲۲ گانه است که برخی از این انجمن ها بسیار فعال هستند و باید در جهت کشف و پرورش استعدادهای دانش آموزان، از این ظرفیت ها به خوبی استفاده شود.

وی از دانش آموز، نازنین معصومه کیمیایی عضو انجمن ادبی کانون فرهنگی تربیتی شهید مصطفی توافقی فاروج به عنوان یکی از استعدادهای این شهرستان نام برد و گفت: این دانش آموز می تواند در آینده نزدیک به عنوان یک مجری توانمند برای صدا و سیما و در سطح استان و شهرستان معرفی شود.

کارشناس مسئول فعالیت های اردویی و کانون های اداره کل آموزش و پرورش خراسان شمالی، محیط کانون های فرهنگی تربیتی را به عنوان مکانی برای نشان دادن خلاقیت ها و یک نوع عصر جدید برای دانش آموزان دانست و افزود: دانش آموزان با حضور در کانون های فرهنگی تربیتی شناخته و معرفی می شوند و این شناخت حاصل تلاش های مدیران کانون ها است که باعث شکوفایی استعدادهای دانش آموزان در جامعه می شود.

وی با بیان تبریک به آقای سید حسین حسینی بابت انتصاب در مسئولیت جدید معاونت پرورشی و تربیت بدنی شهرستان فاروج و تقدیر و تشکر از تلاش های خانم محبوبه حاجی پور مقدم فاروجی معاون پرورشی و تربیت بدنی سابق گفت: آقای حسینی یکی از همکاران با سابقه و فعال در حوزه های موسیقی، فرهنگی و هنری هستند و می توانند این جایگاه فعلی را چندین پله ارتقا بدهند.

پاک نهاد در پایان با ابراز تقدیر و تشکر و اعلام رضایت از تلاش های مصطفی قمبری مدیرکانون فرهنگی تربیتی امام جعفر صادق علیه السلام و مریم کاظم زاده مدیرکانون فرهنگی تربیتی شهید مصطفی توافقی شهرستان فاروج و سایر همکاران شاغل در این بخش افزود: مدیران و مربیان کانون های فرهنگی تربیتی شهرستان فاروج، افرادی فعال، قوی و قدرتمند هستند.

معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز با بیان تبریک ولادت با سعادت امام علی علیه السلام، روز پدر و همچنین هشتم اسفندماه سال روز تأسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی گفت: فعالیت کانون های فرهنگی تربیتی در سال ۱۳۶۸ با هدف برگزاری کارگاه های فوق برنامه در کنار آموزش و پرورش و همچنین ایجاد محیطی امن برای دانش آموزان و نونهالان، در قالب ۲۲ انجمن تعریف شده ادبی، شعر، فرهنگی، هنری، موسیقی، فناوری و ... آغاز شد.

سید حسین حسینی افزود: کانون های فرهنگی تربیتی محیطی شاد و تأثیر گذار برای همه دانش آموزان عزیزی است که می توانند با حضور در این مکان، استعدادهای نهفته خود را از بالقوه به بالفعل تبدیل کرده و در آینده افراد مفیدی برای جامعه باشند.

وی با اشاره به اینکه ساختمان کانون فرهنگی تربیتی دخترانه این شهرستان مستقل نیست و کانون فرهنگی تربیتی پسرانه فاروج هم، از نظر ساختمانی و امکانات، حتی در حد یک صندلی و میز مناسب، محروم است گفت: محیط کانون های فرهنگی تربیتی باید شاداب و امن باشد تا موجب شکوفایی فکر، ذکر و استعدادهای دانش آموزان شود.

حسینی در پایان با بیان اینکه ویروس جدیدی وارد کشور شده است، خواستار رعایت بیشتر دستورالعمل های بهداشتی در محیط های مدرسه و جامعه از سوی همه و به ویژه دانش آموزان شد و افزود: امیدواریم که ان شاالله در بحث تربیتی و فوق برنامه ها، با همکاری و مشارکت یکدیگر، بتوانیم گام های مثبتی در پیش رو برداشته و با استفاده از امکاناتی که شایسته شما است بهره کافی و وافی ببریم.

مدیر کانون فرهنگی تربیتی پسرانه امام جعفر صادق علیه السلام شهرستان فاروج نیز گفت:

در شهرستان فاروج استعدادهای ویژه و خاص بسیاری داریم که لازمه آن حمایت از این استعدادها است.

به گزارش پانا ، مصطفی قمبری افزود: برای اجرای برنامه های کانون های فرهنگی تربیتی، سالن همایش مناسبی نداریم و امیدواریم که با پیگیری های لازم و رفع این مشکل، خدمتی به بچه های این منطقه داشته باشیم.

وی ارتباط با دانش آموزان را از طریق فضای مجازی، به عنوان یکی از برکات این ایام دانست و گفت: همه دانش آموزان عزیز می توانند هر گونه هنر و استعدادی که دارند را از طریق فضای شاد به کانونهای فرهنگی و تربیتی پسرانه و دخترانه شهرستان فاروج ارسال نمایند.

مریم کاظم زاده مدیر کانون فرهنگی تربیتی دخترانه شهید مصطفی توافقی شهرستان فاروج نیز گفت: دانش آموزان مقطع ابتدایی می توانند از برنامه های طرح جوانه ها و سایر دانش آموزان مقاطع متوسطه اول و دوم نیز با ثبت نام و عضویت در انجمن های ۲۲ گانه کانون های فرهنگی تربیتی، به صورت مجازی در کارگاه های مختلف آموزشی و تربیتی فعالیت نمایند.

قرائت قرآن توسط دانش آموز یونس رمضان زاده، پخش سرود ملی جمهوری اسلامی ایران، اجرای سرود های ایران و ایران من توسط امیرحسن عباس زاده از خوانندگان صدا و سیما، قرائت شعر با موضوع امام علی علیه السلام توسط غزل قمبری، تجلیل از مدیران، مربیان و مدرسان انجمن های کانون های فرهنگی و تربیتی، مصطفی قنبری، مریم کاظم زاده، سمیرا یاقوتی، عذرا عبداللهی، سیده مریم حسینی، حسینعلی ظفری و دانش آموزان عضو انجمن های 22 گانه کانون های فرهنگی تربیتی شهرستان فاروج، محمد رحمانی، نازنین معصومه کیمیایی (مجری)، رومینا رجعتی، زهرا طاهری (نماینده مجلس دانش آموزی)، غزل قمبری، فاطمه جباری، هانیه سعادتیار، مائده همایی (عضو گروه حاملان قرآن)، زهره صحرایی، زهرا باقری نژاد، متینا صولتی، یاسمن آشفته، فاطمه کریمی، امیر حسام رضازاده (عضو مجلس دانش آموزی استان خراسان شمالی)، نیما هدایتی، ستایش حاجی‌زاده، منصوره نظام دوست، فاطمه عطاران، زهرا ابهری، سوگند زارعی، احمد رضا برازنده قاری و مداح اهل بیت (ع)، یونس رمضان زاده، نرگس دلیر و پذیرایی به صورت بسته بندی شده از دیگر برنامه های این آیین گرامی داشت بود.

این آیین با همکاری مدیران و مربیان کانون های فرهنگی تربیتی پسران، دختران و دارالقرآن حضرت جواد الائمه(ع) معاونت پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج برگزار شد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار