تدوین سند سواد آموزی برای سال 1400

بجنورد (پانا)-معاون سیاسی ، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان شمالی در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش وشورای پشتیبانی استان گفت شوراهای آموزش و پرورش ظرفیتی عظیمی برای به سرانجام رساندن رسالت این مجموعه دارند.

کد مطلب: ۱۱۶۶۰۷۹
لینک کوتاه کپی شد
تدوین سند سواد آموزی برای سال 1400

احمد برادران در جلسه مشترک شورای آموزش و پرورش و شورای پشتیبانی سواد آموزی استان افزود: این شوراها محل تعیین استراتژی و برنامه ریزی است، بنابراین در حوزه مهارت آموزی و ایجاد رغبت و تشویق والدین و دانش آموزان در کنار تحصیل نظری باید تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه شعار دولت تدبیر و امید، هر دانش آموز یک مهارت است، عنوان کرد: این طرح با توجه به شرایط موجود بسیار سازنده است و می‌تواند دانش‌آموزان را به افرادی خلاق در زمینه مهارتهای اجتماعی تبدیل کند.

وی در ادامه گفت: از اولویت های اصلی سازمان نهضت سوادآموزی، مهارت آموزی در کنار آموزش خواندن و نوشتن است و مراکز یادگیری محلی به واقع تحقق بخش این هدف است.

وی ادامه داد: سند تحول بنیادین آموزش و پرورش مبتنی بر تحول است، اما نه هر تحولی بلکه باید در این نظام تربیت، نسل آینده را بیشتر مورد توجه قرار داد.

برادران خاطر نشان کرد: تعامل و همکاری خوب آموزش و پرورش استان باعث کسب افتخارات فراوانی شده است برای اینکه بتوانیم به نتیجه مطلوب پرورشی و تربیتی برسیم، باید زمینه فراهم سازی زیر ساخت های مربوطه و همچنین رفع مشکلات و موانع خانواده ها که بسیار حائز اهمیت است در دستور کار شوراهای آموزش و پرورش قرار گیرد.

وی اظهار کرد: هرچند اشتیاق دانش آموزان به رشته های نظری بیشتر شده، اما فارغ التحصیلان رشته های نظری هم باید به سمت مهارت آموزی پیش بروند.

برادران اشاره ای به تعریف بین المللی سواد داشت و افزود: در تعریف بین المللی سواد به توانایی تغییر زندگی با استفاده از آموخته ها اشاره شده، بر این اساس تمام دستگاه های اجرایی برای افزایش سطح سواد با یکدیگر تعامل و هم افزایی داشته باشند.

وی همچنین آموزش و پرورش استان را ملزم به تدوین سند سواد آموزی برای سال ۱۴۰۰ کرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار