گفت‌و‌گو با شهاب زاهدی که بهترین گلزن لیگ اوکراین است

پل رسیدن شهاب زاهدی به سطح اول فوتبال دنیا چه بود؟

تهران (پانا) - شهاب زاهدی گلزنی‌های خود در تیم جدیدیش را هم آغاز کرد. این بازیکن 25 ساله که در نیم فصل نخست لیگ اوکراین در المپیک دونتسک بازی می‌کرد و برای این تیم 8 گل به ثمر رسانده بود، در نیم فصل دوم به زوریا لوهانسک پیوسته و در هفته پانزدهم به همراه اللهیار صیادمنش در ترکیب اصلی زوریا مقابل ماریپول قرار گرفت.

کد مطلب: ۱۱۶۵۹۲۹
لینک کوتاه کپی شد
پل رسیدن شهاب زاهدی به سطح اول فوتبال دنیا چه بود؟

به‌گزارش ایران، او با گلی که در دقیقه ۳۴ به ثمر رساند، باعث پیروزی 1-0 تیمش شد هم تا زوریا با این برد پس از دیناموکیف و شاختاردونتسک در رده سوم جدول قرار بگیرد و هم خودش با 9 گل درصدر جدول گلزنان لیگ اوکراین بایستد. زاهدی صحبت‌های خود را در خصوص زدن اولین گلش برای زوریا آغاز کرد:«خدا را شکر می‌کنم و خیلی خوشحالم که توانستم برای تیم جدیدم گلزنی کنم و به وضعیت تیم در راه موفقیت کمک کنم. امیدوارم که این گلزنی‌ها تداوم داشته باشد تا باز هم به پیروزی‌های بیشتری دست پیدا کنیم.»

او در حالی زوریا را برای ادامه فوتبال انتخاب کرد که جایگاه خوبی در المپیک دونتسک داشت و بهترین گلزن این تیم و آقای گل نیم فصل اول لیگ اوکراین بود ولی از این تیم جدا شد که انتقال او با حاشیه‌هایی نیز همراه بود. زاهدی در این باره چنین توضیح داد:«من در این چند وقت پیشنهادهای مختلفی داشتم که شرایط مالی بهتری هم داشتند و هم تراز با لیگ اوکراین بودند اما هدف اولم رفتن به زوریا بود و در نهایت به این تیم پیوستم. اخبار و حواشی هم در زمان نقل و انتقالات طبیعی است. بخصوص درباره بازیکنانی که عملکرد خوبی را از خودشان نشان داده باشند. باشگاه المپیک قراردادش با من در پایان فصل به پایان می‌رسید و به‌دنبال این بود که از طریق من درآمدزایی کند که طبیعی است اما خود من به خاطر پول زوریا را انتخاب نکردم چرا که به موفقیت فکر می‌کنم و احساس می‌کنم زوریا پلی است که می‌تواند من را به سطح اول فوتبال اروپا و جهان برساند.»

در اوکراین دیناموکیف و شاختاردونتسک دو تیم پرطرفدار و شناخته شده هستند. زاهدی درباره اینکه آیا از این تیم‌ها برای بازی پیشنهاد داشت یا نه گفت:«چرا اتفاقاً از هر دو تیم پیشنهاد داشتم اما احساسم برای رفتن به این تیم‌ها صد درصد نبود اما در زوریا هم باشگاه و هم کادرفنی و بازیکنان علاقه داشتند که به این تیم بروم و این انرژی مثبت و خوبی که در زوریا بود را در دینامو و شاختار ندیدم. من می‌خواهم موفقیت را پله پله طی کنم.»

این بازیکن درباره وضعیت هم تیمی‌اش صیادمنش و اینکه با او درباره رفتن به زوریا مشورت کرد هم چنین نظر داد: «من قبل از اینکه اللهیار به زوریا بیاید از این تیم پیشنهاد داشتم اما با عملکردی که در نیم فصل اول داشتم مطمئن شدم که می‌توانم به زوریا کمک کنم. البته به اللهیار هم گفتم می‌خواهم بیایم و او هم خوشحال شد. از اینکه کنار او هستم خوشحالم. او بازیکن بسیار خوبی است و مطمئن هستم که می‌توانیم فصل را به بهترین شکل ممکن به پایان برسانیم.» آیا زاهدی می‌تواند به‌عنوان آقای گلی دست پیدا کند؟ او به این سؤال چنین پاسخ داد:«من بیشتر از اینکه به گلزنی فکر کنم به‌دنبال موفقیت تیم هستم ولی اگر بتوانم گلزنی‌های بیشتری داشته باشم که خیلی خوشحال کننده است و هر گلی که می‌زنم برایم بسیار ارزشمند است»

در تیم ملی مهاجمان گلزنی مانند مهدی طارمی و سردار آزمون وجود دارد. آیا زاهدی امیدوار است به تیم ملی دعوت شود؟ او گفت:«مطمئناً برای من باعث افتخار است که به تیم ملی دعوت شوم. خوشحالم در پست مهاجم که در آن بازی می‌کنم، بازیکنان تراز اولی حضور دارند ولی مهم نیست چه بازیکنی بازی می‌کند و مهم موفقیت تیم ملی است. درباره خودم هم مطمئنم جایگاه‌های بهتری را کسب می‌کنم و در نهایت این افتخار نصیبم خواهد شد. حالا هر چه زودتر بهتر و اینکه زندگی ادامه دارد و باید تلاش کنیم تا به جایگاه بهتری دست پیدا کنیم.»

پرسپولیس در حالی به قهرمانی نیم فصل رسید که در ابتدای فصل علاقه‌مند به جذب زاهدی بود ولی این اتفاق نیفتاد. او که در لیگ چهاردهم برای سرخپوشان پایتخت بازی می‌کرد، درباره تیم سابقش چنین نظر داد:«پرسپولیس و کادرفنی این تیم به من لطف داشتند و می‌خواستند به این تیم بروم اما به خاطر شرایطی که وجود داشت این طور نشد. برای مبلغ بالایی که برای رضایت نامه‌ام باید پرداخت می‌شد، خودم هم دوست نداشتم که باشگاه زیر فشار برود. با این حال پرسپولیس با عملکرد خوبش نشان داده چقدر خوب است و لیاقت قهرمانی را دارد و برای تیمی که در آن رشد کرده‌ام آرزوی موفقیت دارم.»

زاهدی درباره اینکه رسانه‌های اوکراین درباره‌اش چه نظری دارند و یا آندره شوچنکو اسطوره فوتبال این کشور درباره او صحبتی داشته یا نه چنین توضیح داد: «اخبار درباره من چه نقل و انتقالاتی و چه عملکردی درباره من در اوکراین زیاد بوده که لطف خدا بوده ولی من خودم آنها را دنبال نمی‌کنم و دوستانم به من می‌گویند که چه خبری درباره‌ام منتشر شده و اینکه شوچنکو چیزی درباره‌ام گفته باشد، خبری ندارم.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار