ورزش باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

تهران(پانا)- ورزش نه تنها به بهداشت جسم بلکه به بهداشت روانی هم کمک می کند و همچنین اضطراب افراد با پرداختن به ورزش به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۸۵۲
لینک کوتاه کپی شد
ورزش باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود

به گزارش کارشناسی اطلاع رسانی وروابط عمومی آموزش و پرورش منطقه 15، جلسه اقدامات مدارس در مقابله با کرونا ویروس با حضور سعید شهریاری؛ مدیر آموزش و پرورش منطقه، فاطمه موسی خوئینی؛ معاون پرورشی و تربیت بدنی، اعظم طبایی؛ کارشناس مسئول پیشگیری و سلامت به صورت لایو(پخش زنده) در گروه مدیران مدارس منطقه 15 و گروه مراقبین و رابطین سلامت مدارس منطقه برگزار شد.

در این جلسه شهریاری، مدیر آموزش و پرورش منطقه ضمن تبریک میلاد با سعادت امام جواد(ع) و تشکر از زحمات معاونت پرورشی و تربیت بدنی اظهار کرد: بین سلامت و ورزش رابطه تنگاتنگی وجود دارد و مقوله ورزش را نباید با دید تفریح و تشریفات در نظر گرفت، زیرا ورزش تضمین و تامین کننده سلامت افراد و جامعه است و این باید به عنوان یک فرهنگ در جامعه نهادینه شود.

وی ادامه داد: ورزش نه تنها به بهداشت جسم، بلکه به بهداشت روانی هم کمک می کند و همچنین اضطراب افراد با پرداختن به ورزش به میزان بسیار زیادی کاهش می یابد.

شهریاری افزود: در خصوص اقدامات درمانی یکی از کارهای خوب چکاب و غربالگری به شکل‌های مختلف است و نادیده گرفتن آن خطر آفرین است.
وی اذعان کرد: در منطقه 15، اقدامات خوبی توسط معاونت پرورشی در زمینه بهداشت و تربیت بدنی را شاهد بودیم و جلسات متنوعی با سطح بندی برای آموزش مدیران مدارس، پرسنل اداری و نیروهای خدماتی با استفاده از اساتید مجرب برگزار شد و با نظارت مستمر در مدارس و جدی گرفتن دورکاری همکاران تلاش می کنیم تا به سلامت بتوانیم بحران کرونا را پشت سر بگذاریم.

در ادامه، خوئینی معاون پرورشی و تربیت بدنی ضمن تبریک ایام ماه مبارک رجب و میلاد امام جواد (ع) و تاکید بر رعایت فاصله گذاری اجتماعی، زدن دو ماسک و تهوع جریان هوا در محیط کار و زندگی و با اشاره به حدیثی از امام جواد (ع) که می فرمایند: عزت مومن در بی نیازی از مردم است، گفت: با توجه به این فرصت که دانش آموزان حضور فیزیکی در مدرسه ندارند بهتر است کمی، کاستی و خدمات تاسیساتی و اقدامات لازم لیست بندی و اولویت بندی شده و انجام شود.

وی در ادامه به دو فرم ارسالی به مدارس اشاره کرد و گفت: در فرم ایمنی و بهداشت آیتم های می بایست رعایت شود و اگر نقصی بود جهت رفع آن به منطقه اطلاع‌رسانی شود و درخصوص فرم تجهیزات اتاق بهداشت اذعان کرد: مدارس باید توجه داشته باشند که چه امکاناتی لازم است در اتاق بهداشت وجود داشته باشد و باید این اتاق به وسایل کمک های اولیه مجهز باشد که بعد از کرونا دانش آموزان مشکلی نداشته باشند.

خوئینی در ادامه در خصوص داشتن کارت سلامت سرایداران و خدمات و همچنین بر توجه و دقت در پایگاه های تغذیه سالم برای حضور دانش آموزان تاکید کرد.
وی ادامه داد: سرویس های بهداشتی و آبخوری یکی از مواردی است که برای سلامت دانش آموزان ضرورت دارد طبق فرم هر 60 دانش آموز یک شیر آب خوری در نظر گرفته شود و سرویس های بهداشتی طبق اشل، 15 متر با آبخوری می بایست فاصله داشته باشد.

در پایان اعظم طبایی کارشناس مسئول پیشگیری و سلامت منطقه گفت: با هماهنگی ها و برنامه ریزی های انجام شده آمادگی کامل برای دوران پسا کرونا داریم و سپس گزارشی از عملکرد و برنامه های پیش رو ارائه دادند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار