به مناسبت روز مهندس در گفت و گو با هنرجویان رشته کامپیوتر:

دنیای فردا، در دستان مهندسان آینده‌ساز است

شهرری(پانا)- روز پنجم اسفند را روز مهندس نام‌گذاری کرده‌اندکه مقارن با زادروز عالم و دانشمند بزرگ ابوجعفر نصیرالدین محمد‌بن‌حسن طوسی، معروف به خواجه نصیرالدین طوسی، فیلسوف، ریاضی‌دان و منجم ایرانی شیعه است.

کد مطلب: ۱۱۶۵۸۰۶
لینک کوتاه کپی شد
دنیای فردا، در دستان مهندسان آینده‌ساز است

زینب محمدی، هنرجوی سال یازدهم رشته کامپیوتر معتقد است یک برنامه‌نویس خوب کسی است که کدی را که می‌زند همه انسان‌ها هم بفهمند.

او در رابطه دورس تخصصی رشته خود می‌گوید: من به برنامه‌نویسی علاقه زیادی داشتم، اما سال گذشته به دلیل شرایط بد کرونا و تدریس غیرحضوری، دبیر ما مجبور شد که به صورت خلاصه این درس را تدریس کند؛ اما خوشبختانه اکنون با بهتر‌شدن شرایط و امکانات کلاس‌های آنلاین، دبیران ما می‌توانند به صورت جزئی‌تر و دقیق‌تر تدریس کنند و امیدوارم که در آینده وضعیت بهتری در آموزش دروس عملی به صورت غیرحضوری داشته باشیم.

موفقیت هرکس بستگی به شرایط و مهم‌تر از همه به خواست خود او دارد. با تلاش، دقت و توکل به خدا می‌توان قله‌های موفقیت را پشت سر گذاشت

مبینا عزیزی، دیگر هنرجوی رشته شبکه‌های کامپیوتری عنوان می‌کند: تنوع درسی آن زیاد است و هر پودمان با یک برنامه‌ و نرم افزار جدیدی کار می‌کنیم و آینده شغلی خوبی برای خود در این رشته ترسیم می‌کنم.

آتنا یعقوبی نیز که هنرجوی رشته کامپیوتر است، از علایق خود در خصوص این رشته تحصیلی می‌گوید: یادم نمی‌آید از چه زمانی به کامپیوتر و کار با آن علاقه‌مند شده‌ام، فقط این را خوب می‌دانم که کار با کامپیوتر برای من جذاب است و آینده شغلی خود را فقط در رشته کامپیوتر می‌بینم و اعتقاد دارم که دنیای پیشرفته کنونی، در دستان مهندسان کامپیوتر است.

او درباره مزایای تحصیل علاقه‌مندان به این رشته تحصیلی بیان می‌کند: رشته کامپیوتر هزینه خاصی برای هنرجویانش ندارد، کافی است یک کامپیوتر یا لپ‌تاپ داشته باشند و بقیه اتفاقات در ذهن برنامه‌نویس رقم می‌خورد. بر‌عکس رشته‌های دیگر که هنرجویان لازم است تعداد زیادی وسایل جانبی خریداری کنند و با خود حمل کنند.

این هنرجوی شبکه ادامه می‌دهد: موفقیت هرکس بستگی به شرایط و مهم‌تر از همه به خواست خود او دارد. با تلاش، دقت و توکل به خدا می‌توان قله‌های موفقیت را پشت سر گذاشت.

خبرنگار دانش‌آموز: فاطمه خسروی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار