مهر محمدى، در مراسم تجلیل از علی اصغر فانی گفت:

بین تامین و تربیت معلم فاصله عمیقی به عنوان دره کیفیت است

تهران(پانا)- مهر محمدی؛ عضو شورای عالی آموزش و پرورش، ماموریت دانشگاه فرهنگیان را ماموریت ملی دانست و مسئولیت تربیت معلمان را از اهداف مهم برشمرد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۹۷
لینک کوتاه کپی شد
بین تامین و تربیت معلم فاصله عمیقی به عنوان دره کیفیت است

مهر محمدی؛ رئیس اسبق دانشگاه فرهنگیان و عضو فعلی شورای آموزش و پرورش با توجه به مسئولیت قبلی در دانشگاه فرهنگیان و تجربیات کسب شده در خصوص تربیت معلم و مدیریت اجرایی در وزارتخانه با تاکید بر کیفیت آموزش گفت: در مورد دانشگاه فرهنگیان که افتخار مدیریت آن را داشتم گفتنی ها زیاد است و همانطور که همه در جریانند تربیت معلم جزو موارد حساس است.

وی گفت: در مورد کیفیت دانش آموختگان بیش از هر موضوع دیگری باید از مسائل متعددی صحبت شود و کیفیت باید مهم ترین نکته در ارتباط با تربیت معلم و دانشگاه فرهنگیان باشد و مورد توجه مسئولین قرار گیرد.

مهرمحمدی افزود: در سال ۱۳۹۱ تربیت معلم در قالب دانشگاه قرار گرفت و مسئولیت تربیت معلمان برعهده دانشگاه فرهنگیان گذاشته شد.

وی ماموریت دانشگاه فرهنگیان را یک ماموریت ملی دانست و گفت: ما در این ماموریت باید به لوازم تربیت ملتزم شویم وقتی سخن از تربیت به میان می آید نباید به دام سیاستِ تامین صِرف فرو بست این بدان معنی است که بین تامین معلم و تربیت معلم فاصله ی عمیقی به عنوان دره کیفیت است که با پر کردن این دره، حق مطلب در مورد تربیت معلم ادا می شود.

مهر محمدی خاطر نشان کرد: اگر تمرکز روی کیفیت باشد و اصل را مفروض بدانیم و مناقشه ای، در مورد صحت آن نکنیم و در عین حال به فعالیت و عملکرد دانشگاه فرهنگیان که همان محور اساسی است نظری بیفکنیم و با توجه به کتاب "روایتی از کیفیت" دانشگاه فرهنگیان در مدار تدبیر و امید می توانیم در ارزیابی این دوره با لنز موجه که همان لنز کیفیت است به نقد و بررسی بپردازیم.

او ادامه داد: برنامه راهبردی دانشگاه فرهنگیان که از سال ۱۳۹۴ تا ۱۴۰۴ قانون گذاری شد و برنامه استراتژیک دانشگاه طی ۱۰ جلسه و در طولانی مدت تصویب شد.

وی اذعان کرد که ما برای صیانت از دانشگاه فرهنگیان طبق برنامه راهبردی در سال ۱۳۹۴ رویه تازه تربیت معلم از طریق ماده ۲۸ اساسنامه که نماد انحصار زدایی و جلب مشارکت ملی تربیت معلم است را شروع کردیم تا ضمن حفظ کیفیت، نیاز آموزش و پرورش بر زمین نماند. دانشگاه فرهنگیان در یک بازه ۴ ساله مدیریتی معادل همان پذیرش چند هزار نفری از طریق کنکور سراسری خروجی داشته است بنابراین دانشگاه یک تعهد مثال زدنی نسبت به نیازهای آموزش و پرورش در شرایطی که به دلیل ضعفهای مفرط امکانات زیر ساختی، استمرار شیوه چهارساله را مخلّ کیفیت می دید برای پذیرش کنکور به یک راه حل خلاقی پناه برده که ضمن پایبندی به تعهد کمّی خود در قبال آموزش و پرورش، معلمان با کیفیت بیشتری تحویل دهد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار