تصویب طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در ۱۷ بخش استان زنجان

زنجان (پانا) - جلسه شورای برنامه ریزی و توسعه استان با حضور حقیقی استاندار زنجان، خواجه ای مدیرکل بنیاد مسکن استان و جمعی از مدیران استانی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۹۶
لینک کوتاه کپی شد
تصویب طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی در ۱۷ بخش استان زنجان

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی زنجان، خواجه ای بر اجرای طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در استان اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور توسعه پایدار سکونتگاههای روستایی از طریق انتظام فضایی منظومه‌های روستایی در قالب شبکه‌های محلی و ناحیه‌ای و با تاکید بر روابط و پیوندهای روستایی- شهری تدوین شده است.

وی با اشاره به اینکه، این طرح به‌لحاظ جایگاه، طرح فرادست طرح هادی روستایی و طرحهای دیگر در سطح منظومه قلمداد می‌گردد، ادامه داد: هدف اصلی طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی پیشرفت منظومه های روستایی مبتنی بر اصول برنامه ریزی فضایی توسعه پایدار است.

خواجه ای به برخی دیگر از اهداف این طرح اشاره کرد و افزود: نظم‌بخشی و آرایش (فضایی) مراکز سکونتگاهی،کمک به ایجاد و گسترش روابط مکمل و پیوندهای سازمان یافته اجتماعی، فرهنگی، اقتصادی و ارتباطی بین نقاط شهری-روستایی در سطح منظومه،کاهش شکاف و تعادل بخشی روستایی - شهری و منطقه ای،توسعه فعالیتهای اجتماعی- اقتصادی و کالبدی منظومه روستایی،افزایش ماندگاری جمعیت در منظومه روستایی و تقویت اقتصاد محلی در پیوند و همگرایی با توسعه منطقه ای و ملی از برخی دیگر اهداف به شمار می آید.

مدیرکل بنیاد مسکن استان خاطر نشان کرد: با عنایت به مطالعات موصوف با پیشنهاد تعداد ۹۵۶ پروژه عمرانی که توسط دستگاههای اجرایی استان عملیاتی می شود و همچنین تعداد ۱۸۲۲ طرح سرمایه گذاری با مشارکت جوامع محلی برای ۷۰۹۴ نفر ایجاد اشتغال خواهد شد .

گفتنی است؛ در پایان جلسه طرح توسعه پایدار منظومه های روستایی در ۱۷ بخش استان به تصویب رسید.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار