آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و تربیتی در تبریز برگزار شد

تبریز(پانا) - آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و تربیتی با حضور معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی کانون شهید فتحیان آموزش و پرورش ناحیه4 در تبریز برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۹۱
لینک کوتاه کپی شد
آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و تربیتی در تبریز برگزار شد

طاهر علمی در مراسم آیین گرامیداشت سالروز تاسیس کانون های فرهنگی و تربیتی در محل کانون شهید فتحیان ناحیه ۴ تبریز ضمن تبریک این هفته، گفت : مدیران کانونها با مشکلات زیاد روبرو هستند اما این مشکلات مانعی برای ارائه خدمات کیفی به دانش آموزان که سرمایه های ارزشمند کشور محسوب میشوند ایجاد نکرده است، چون فعالان کانونها به کارشان عشق میورزند و واقعا دلسوزانه دارند کار میکنند، بطوریکه در دوران کرونا توانسته اند در تولید محتوی در بین تمام استان ها بیشترین محتوی را تولید و مقام برتر کشوری را به خودشان اختصاص دهند، هفته کانون ها فرصتی است تا دانش آموزان و خانواده هایشان با فعالیتها و برنامه های کانون ها ی فرهنگی و تربیتی شناخت بیشتری پیدا کنند.

وی افزود: ما باید به کانونها بیشترین توجه را داشته باشیم ، چرا که کانون ها هم در کشف و هم در پرورش استعدادها و هم در جذب مخاطب برای تربیت و توانمند سازی بعد از مدرسه موثرترین بخش دستگاه تعلیم و تربیت است.

معاون فرهنگی و پرورشی اداره کل آموزش و پرورش استان خاطر نشان کرد: دنیای امروز ،دنیای اطلاعات نیست بلکه دنیای رقابت اطلاعات است و در این میان آن کسی برنده است که بتواند حرفش را زودتر از بقیه به گوش مردم برساند ،مدیران کانونها زمانی موفق اند که برنامه ها و طرح ها و اهداف ماموریتی کانون ها را زودتر از دیگران به دانش آموزان و خانواده هایشان برسانند و موجب جذب آنان به کانون ها شوند.

وی افزود: فراهم سازی زمینه ارتباط صمیمی و معاشرت سازنده و اجتماعی دانش آموزان و تقویت خود اتکایی و بالا بردن قدرت تصمیم گیری آنان از مهمترین اهداف کانون ها است.

علمی خاطر نشان کرد: پله اول تربیت نشاط است ، کانونها باید معدن نشاط باشد و اگر چنین باشد از کانون ها میتوان دانش آموزانی با مهارت و با اندیشه و هنرمند استخراج کرد.

علمی با بیان اینکه در کانونها ۲۲ انجمن فعالیت می‌کنند که دبیرخانه کشوری انجمن پیشگامان سلامت را اخیرا به استان آذربایجان شرقی سپرده اند، گفت: این انجمن در اولین فعالیت خود با ارائه ۱۴۵ اثر محتوایی رتبه اول را به خود اختصاص داده، این نوع فعالیت بیانگر تلاش و همت مدیران کانون های فرهنگی و تربیتی استان ما است.

طاهر علمی درمورد کانونها گفت: در کانونها باید چند اتفاق مهم رخ دهد . یکی از آنها دست ورزی است که همان آموزش مهارتهاست و دیگری دل ورزی است منظور از دل ورزی این است که دانش آموزان را باید عاشق زندگی کرد ، طالب باشند و سومی عقل ورزی است ، کار با فکر بچه ها و کار با اندیشه بچه ها ، کار کانون هاست.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار