معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج:

مربیان پرورشی راهبران تربیت و فرهنگ اسلامی در مدارس هستند

فاروج (پانا) - به منظور پیگیری برگزاری مسابقه ها، جشنواره ها و گرامی داشت هفته تربیت اسلامی، جلسه توجیهی معاونین و مربیان پرورشی، در محل سالن اجتماعات اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۶۸
لینک کوتاه کپی شد
مربیان پرورشی راهبران تربیت و فرهنگ اسلامی در مدارس هستند

به گزارش پانا ، معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج با گرامی داشت یاد و خاطره شهیدان گرانقدر، رجایی و باهنر، به عنوان مهندسین تربیت اسلامی و تبریک ۸ اسفند سالروز تاسیس امور تربیتی و هفته تربیت اسلامی گفت: برتری ما انسان ها نسبت به یکدیگر در بحث تقوا، دانش و شرکت در جهاد است.

سید حسین حسینی با تقسیم بندی موضوع تقوا به سه بخش تقوای گریز در (داستان حضرت یوسف)، تقوای پرهیز در (داستان حضرت موسی) و تقوای ستیز در (داستان حضرت ابراهیم) افزود: تربیت اسلامی با قرار گرفتن در کنار آموزش، آن را تحت تاثیر قرار می دهد و اگر درست انجام شود بسیاری از آسیب های اجتماعی از جامعه حذف خواهند شد و لازمه این کار این است که ما مربیان باید دانش سازمانی، اعتقادی و دینی داشته باشیم.

وی گفت: خداوند توفیق حاصل کرد، که در جهت برداشتن گامی مثبت به جلو، برای دانش آموزان و مردم منطقه، با یاری خداوند متعال و رضایت خلق و با هم اندیشی و همکاری شما معاونین و مربیان پرورشی ارجمند که دنیایی از تجربه هستید در خدمت شما عزیزان باشیم.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج با اشاره به گسترش بیماری ویروس کرونا و انجام بیشتر فعالیت ها در فضای مجازی افزود: مربی پرورشی باید علاوه بر اینکه یک راهبر تربیتی و دینی هست، باید یک راهبر علمی هم باشد و با توجه به پیشرفت تکنولوژی، خود را نیز به روز کند.

وی با بیان تقدیر و تشکر از تلاش های معاونین و مربیان عزیز پرورشی در تمامی فعالیت ها به ویژه برگزاری برنامه های دهه فجر در مدارس گفت: حوزه پرورشی، همانند حوزه پیشگیری است و بایدکارهای خیلی زیادی انجام داد و برای موفقیت در این کارها، نیاز به ارتباط گیری قوی با دانش آموزان و عوامل مدرسه است تا شاهد تحولی بزرگ در آینده باشیم.

حسینی با اشاره به اینکه شهرستان فاروج در کسب رتبه های برتر مسابقه های فرهنگی، هنری و جشنواره ها در سال‌های گذشته، حرفی برای گفتن داشت و اکنون نیز باید با تلاش و گذاشتن وقت دوچندان، این رتبه ها را مجدد احیا کنیم افزود: جهت پیشبرد اهداف پرورشی در تمام کارها، اول باید، رضای خدا و بعد رضای خلق را در نظر گرفته و همچنین در اجرای ساحات سند تحول بنیادین در آموزش و پرورش، به آن اهمیت داده شود، چرا که در طول خدمت، اگر یک نفر درست استعداد یابی شود و به جایی برسد، این برای ما کافی است و به خوبی در یادها خواهد ماند.

معاون پرورشی و تربیت بدنی اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج در پایان خواستار همکاری بیشتر معاونین و مربیان محترم با تشکل های دانش آموزی شهرستان و پاسخگویی به موقع به بخشنامه ها شد و افزود: در ارزشیابی پایان سال مدیران، هیچ ملاک پرورشی جهت انتصاب و استمرار آنان برای سال بعد وجود ندارد و ما امیدواریم که ان شاءالله در سال ۱۴۰۰ به این موضوع، اهمیت بیشتری داده شود.

کارشناس فرهنگی، هنری و مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز در این نشست گفت: هدف از برگزاری این جلسه آشنایی با معاونت پرورشی و تربیت بدنی جدید اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج و پیگیری شرکت همکاران فرهنگی و دانش آموزان در جشنواره ها، مسابقه های فرهنگی، هنری، پرسش مهر و... است.

یوسفعلی عباسی با بیان تقدیر و تشکر از معاونین و مربیان محترم پرورشی جهت انجام فعالیت های تربیتی و معتقد به انجام کار تیمی در مدارس و شبکه اجتماعی دانش آموزان (شاد) و حضور در جلسه های حوزه پرورشی اداره آموزش و پرورش شهرستان و همچنین داوران جشنواره پرسش مهر ریاست محترم جمهوری، مریم حسینی، مریم کاظم‌زاده و حسین رمضان زاده افزود: در سال گذشته، در جشنواره فرهنگی هنری فردا، ۱۵ نفر از دانش آموزان موفق به کسب رتبه اول تا سوم استانی شده اند.

وی کار پرورشی را کاری انگیزشی و تربیت دینی دانست و گفت: هدف از برگزاری فعالیت های تربیتی در مدارس، ایجاد انگیزه و تربیت نسل دانش آموز نوجوان و جوان است و باید کار را برای وظیفه انجام بدهیم نه برای نتیجه، چرا که کار تربیتی زمان‌بر و اعتقادی است.

کارشناس فرهنگی، هنری و مشاوره اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج از ارسال 30 اثر در جشنواره پرسش مهر به استان خبر داد و افزود: از آثار فرهنگی و هنری دانش آموزان شهرستان، نمایشگاهی در کانون فرهنگی و تربیتی شهید مصطفی توافقی برپا است که در پایان تمامی آثار داوری و بهترین ها به استان ارسال خواهند شد.

وی در پایان خواستار حضور حداکثری فرهنگیان ارجمند در جشنواره معلمان هنرمند، و همچنین همکاران، اولیاء و دانش آموزان عزیز در جشنواره نوجوان سالم و ... شد و گفت: تا پایان هفته، جهت تعریف و بارگذاری آثار در سامانه همگام فرصت هست.

عباسی از راه اندازی مجازی و نمادین کاروان راهیان نور در نیمه دوم اسفند ماه سال جاری، هم زمان با سراسر کشور در شهرستان فاروج خبر داد.

مدیر دارالقرآن حضرت جوادالائمه (ع) اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیزگفت: در انجام فعالیت های تربیتی، پرداختن به امر به معروف، عفاف و حجاب باید در اولویت باشد.

توحید محمدی افزود: همکاران محترم پرورشی تا پایان روز سه شنبه هفته جاری، اسامی منتخبین مسابقه های قرآن، عترت و نماز را به کارشناسی قرآن، عترت و نماز اداره آموزش و پرورش شهرستان ارسال کنند.

وی از برگزاری مسابقه های قرآن، عترت و نماز، به صورت کتبی در فضای مجازی شاد و همچنین به صورت شفاهی با رعایت دستورالعمل های بهداشتی و رعایت فاصله های اجتماعی در طول هفته آینده خبر داد و گفت: این دوره از مسابقه ها در مقطع ابتدایی در سال ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

کارشناس حراست اداره آموزش و پرورش شهرستان فاروج نیز با تبریک میلاد با سعادت امام علی علیه السلام و روز پدر گفت: معاونین و مربیان پرورشی، فرماندهان مبارزه با شبیخون فرهنگی در مدارس هستند.

رضا ترنیکی در ادامه در رابطه با موضوع حجاب و عفاف، نقص پرونده های همکاران در حراست و آسیب‌های اجتماعی در آموزش و پرورش مطالبی را ارائه داد.

خبرنگار حسینعلی ظفری

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار