در بزرگداشت علی اصغر فانی ، وزیر اسبق آموزش و پرورش مطرح شد؛

رضایی: فانی پیوند مبارکی است میان دو دستگاه آموزش و پرورش و بنیاد شهید

تهران(پانا)- مشاور اسبق وزارت آموزش و پرورش فعالیت های علی اصغر فانی را در دهه شصت در کردستان زیربنایی و اساسی دانست که موجب رشد و تحقق عدالت آموزشی آن منطقه شده است.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۶۴
لینک کوتاه کپی شد
رضایی: فانی پیوند مبارکی است میان دو دستگاه آموزش و پرورش و بنیاد شهید
در این مراسم، جبار رضایی؛ مشاور اسبق وزارت آموزش و پرورش با اشاره به آشنایی طولانی‌مدت خود با فانی و ۱۴ سال همکاری مستقیم کاری با ایشان گفت: تبیین اقدامات ایشان زمان زیادی می خواهد ولی بابیان چند موضوع از روح حاکم بر سیاست ها وعملکرد های ایشان سخن می گویم.
وی با اشاره به خدمات ارزنده فانی در کردستان اظهار کرد: ایشان در دهه شصت در کردستان در آن مقطع زمانی کارهای زیربنایی و اساسی انجام داده اند. طرح بسیار کاربردی سرباز معلم در زمان آقای فانی اجرا شد که برنامه ای زیر بنایی و کارآمد بود. با توجه به بافت وشرایط؛ متاسفانه کردستان از نظر آموزشی، جز ضعیف ترین مناطق کشور بود وبا اجرای این طرح نیروهای بومی هر منطقه جذب آموزش وپرورش شدند و این امر باعث ارتقا وتحقق موضوع عدالت آموزشی شد.
رضایی افزود: فانی در کردستان در تقریب مذاهب و کمک به برادران اهل سنت بسیار عالی عمل کرد، ایشان از نیروهای انسانی بومی استان استفاده کردند و تلاش زیادی در این زمینه انجام شد و سیاست‌ها و برنامه‌های جدید را با اصلاح امور و روند کاری قبل انجام دادند.
رضایی با اشاره به روحیه مشارکتی واستفاده از نظرات وجمع بندی صحیح ومنطقی امور توسط فانی گفت: برای اجرای برنامه‌ها و سیاست‌ها و رویکردهای جدید همیشه با مشارکت عقول و بررسی جوانب مختلف کار انجام میشد. و آقای فانی به این اصل معتقد بود که کارهایی که با مشارکت انجام می‌شود از پایداری بیشتری برخوردار است.
وی با توجه به خدمت فانی در دستگاه آموزش و پرورش و بنیاد شهید بیان کرد: فانی پیوند مبارکی بین این دو دستگاه برقرار کرد. این ارتباط بنیادین تعریف شده بود وهمکاری این دو نهاد باعث هم افزایی آموزش و تربیت بهتر فرزندان شاهد شد.
در ادامه رضایی در ارتباط با فعالیت های انجام شده توسط فانی در حوزه بلوغ پسران شاهد و اهمیت موضوع بلوغ در نظام تعلیم و تربیت تصریح کرد: بلوغ یک مسئله مهم است که نحوه مواجه با این مسئله وظیفه دست اندر کاران تعلیم وتربیت است. درخصوص دختران یک اقدامات مناسبی به جهت حضور همسران شهدا انجام می شد ولی برای پسران شهدا وقتی به مرحله بلوغ می رسیدند؛ عدم حضور فیزیکی پدر که در این مرحله رشد، برای رویارویی پسران با این مسئله وچالش کمک زیادی می کند وبرای پسران شهدا بسیار احساس می شد و این همراهی را فانی با تبیین برنامه های مناسب در مدت ۴ سال در بنیاد شهید انجام می داد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار