معاون پژوهش ،برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران:

خلاقیت و ایده پردازی را باید در دانش آموزان تقویت کنیم

تهران (پانا) - معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع اداره کل آموزش و پرورش شهرستان های استان تهران گفت خلاقیت در مدیریت، حرکت در ریل توسعه است.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۵۵
لینک کوتاه کپی شد
خلاقیت و ایده پردازی را باید در دانش آموزان تقویت کنیم

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش شهرستان‌های استان تهران، یوسف بهارلو، معاون پژوهش، برنامه ریزی و توسعه منابع با اشاره به اینکه امروزه بیش از هر چیز به مدیران خلاق نیازمندیم تا با ابتکار عمل و ایده‌های جدید به اهداف سند تحول بنیادین نزدیک شویم، گفت: خلاقیت و نوآوری لازمه حرکت در مسیر پیشرفت است.

او با تاکید بر اینکه در دنیای امروز راهکارهای قدیمی و تکراری، پاسخگوی نیازهای امروز جامعه نیست، اظهار کرد: باید متناسب با سرعت علم و تکنولوژی، روش‌های ما نیز به روزرسانی شود و از توقف و در جا زدن به شدت بپرهیزیم.

بهارلو با اشاره به اینکه مدیران خلاق در هر ارگانی می‌توانند شتاب حرکت آن دستگاه در مدار توسعه را سرعت بخشند، تصریح کرد: اگر می‌خواهیم دانش‌‌آموزان ما در آینده به شهروندانی خلاق و توانمند تبدیل شوند باید مدیران ما در مدارس خلاقیت و لیده‌پردازی را در آنان تقویت کنند.

بهارلو، مدیران خلاق را بازوهای توانمند آموزش و پرورش دانست و افزود: مدیری که از تغییر، تحول و به روزرسانی واهمه داشته باشد نمی‌تواند دانش‌آموزان ما را در رسیدن به مرزهای توانمندی یاری برساند.

این مقام مسئول با تأکید بر استفاده از تجارب ارزنده پیشکسوتان حوزه تعلیم و تربیت، گفت: تجارب ارزنده گذشته در تعامل با ایده‌های نو و خلاقانه امروز می تواند بسیاری از مشکلات ما را حل کند.

او با اشاره به اینکه باید به مدیران مدارس اجازه دهیم تا در حوزه تعلیم و تربیت با روش‌های پر نشاط و جدید شوق و اشتیاق را در دانش‌آموزان ایجاد کنند، خاطرنشان کرد: روش‌های سنتی به تنهایی نمی‌توانند جوابگوی نیازهای دانش‌آموزان امروز باشند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار