برگزاری جلسه شورای راهبری همایش علمی- پژوهشی آموزش وپرورش در مسیر گام دوم انقلاب

تبریز(پانا)- جلسه شورای راهبری همایش علمی پژوهشی آموزش وپرورش در مسیر گام دوم انقلاب با حضور مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۷۴۲
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری جلسه شورای راهبری همایش علمی- پژوهشی آموزش وپرورش در مسیر گام دوم انقلاب

مدیر کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در این جلسه، ضمن تشکر و قدردانی از خانم معرفت، محمد بیرامی و مجموعه کسانی که در راستای همایش تلاش کردند، گفت: شاخص اصلی در بیانیه گام دوم انقلاب نوجوانان و جوانان هستند و به نوعی مخاطبان اصلی این بیانیه دستگاه های فرهنگی می باشند.
وی افزود: اجرایی و عملی کردن گفته های مقام معظم رهبری بویژه در حوزه تعلیم و تربیت وظیفه ذاتی ما است؛ به طور معمول در همایش های علمی از ساختار سازمانی، به لحاظ اینکه چهارچوب علمی دارند، تاحدی ثابت تبعیت می کنیم.
جعفر پاشایی در مورد چهارچوب های همایش علمی اظهار کرد: دبیرخانه، هیأت داوران، ارزیابی کنندگان و در نهایت انتخاب و انتشار در این چهارچوب قرار می گیرند.
وی خاطر نشان کرد: همایش بهتر است قبل از عید و ترجیحا بعد از همایش شیخ محمد خیابانی و به صورت مجازی و حضوری برگزار شود.
مدیر کل آموزش و پرورش استان در پایان درمورد راه و روش های چگونگی اجرای بهتر همایش علمی-پژوهشی اینگونه گفت: تمامی کارها و فعالیت هایی که قرار است انجام گیرد، فهرست شود تا در حین همایش چیزی از قلم نیفتد. بهتر است نماینده ولی فقیه، آل هاشم در همایش سخنرانی کنند یا حتی دقایقی را به صورت پیام تصویری به همایش اختصاص دهند؛ همچنین دکتر محمدیان که فرد باسواد و مورد اعتماد نهادهای دفاتر مقام معظم رهبری و مراجع تقلید هستند و شخصیت هایی مانند ایشان در همایش حضور داشته باشند. افراد حاضر در جلسه نیز تا پایان این همایش با خانم معرفت همکاری کنند.

مشاور آموزش و پرورش آذربایجان شرقی در امور بانوان در ادامه بیان کرد: رهبر معظم انقلاب در چهلمین سالگرد انقلاب شکوهمند اسلامی در بیانیه‌ی «گام دوم انقلاب»، توصیه‌هایی اساسی به‌ منظور «جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ» خطاب به ملت ایران و بویژه جوانان برای «دومین مرحله‌ی خودسازی، جامعه‌پردازی و تمدن‌سازی» ارائه فرموده‌اند.
وی درمورد اقدامات اداره کل آموزش و پرورش با توجه به محورهای شش گانه اینگونه تشریح کرد: به منظور ایجاد حرکت‌های سازنده و با تکیه بر احادیث و روایات و رهنمودهای ائمه معصومین (ع)، اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان شرقی با همکاری سایر نهادها نسبت به فراخوان مقالات علمی و پژوهشی همکاران محترم فرهنگی، اساتید، مدیران، کارشناسان و دانشجو معلمان براساس شاخص‌ها و محورهای شش گانه در تاریخ 98/8/23 اقدام کرده بود و مقالات علمی-پژوهشی، علمی-تدریجی و ایده ها و تجارب برتر آموزشی و تربیتی از قالب های این فراخوان بودند.
معرفت گفت: در تبیین اهداف، همایش به دنبال خلق، ابداع و ارائه ی یک اندیشه، راه حل جدید نظری و روش نوین در حوزه تعلیم و تربیت و راستای بیانیه گام دوم انقلاب است؛ همچنین به دنبال راهبردهایی برای خود، جامعه و مسئولین جهت دستیابی به قله های توسعه و پیشرفت می باشد.
وی با بیان اینکه نوع ارائه این مقاله با رویکرد علمی-پژوهشی و رعایت اصول مقاله نویسی به صورت مشخص و استاندارد می باشد، ادامه داد: البته تاریخ اعلام نتایج، دوازدهم بهمن ماه سال 98 و تاریخ برگزینی همایش، اسفند ماه همان سال اعلام شده بود اما به دلیل شیوع کرونا اجرای آنها به تاخیر افتاد؛ اکنون که وضعیت استان از رنگ قرمز و نارنجی به زرد تغییر یافته است، امید است با رعایت پروتکل های بهداشتی، بتوانیم همایشی در شأن آموزش و پرورش استان برگزار کنیم.
وی در پایان از همراهی محمد بیرامی، دبیر علمی این همایش، در راستای فکر و ایده همایش، تنظیم محورها و مقالات، جمع بندی و ارائه آنها قدردانی کرد.
دبیر علمی این همایش در ادامه گفت: آموزش و پرورش از جمله فعالیت‌های اجتماعی است که به تغییر و تکامل پیگیر و مادام العمر نیاز دارد، زیرا تربیت باید پاسخگوی ضرورت‌های زندگی باشد.
وی در مورد ساختار سازمانی افزود: در رأس این ساختار رئیس همایش قرار دارد و سپس به کمیته های علمی و اجرایی و در نهایت به هیأت داوران تفکیک می شود.
محمد بیرامی با بیان اینکه بیانیه گام دوم انقلاب از منظر تعالیم و آموزه های دینی جزو محور‌های شش گانه است، اظهار کرد: بیانیه «گام دوم انقلاب»، اصول، مبانی و منظومه فکری نظام جمهوری اسلامی ایران، بیانیه «گام دوم انقلاب» و اسناد بالادستی نظام تعلیم و تربیت جمهوری اسلامی ایران و بیانیه «گام دوم انقلاب» و تربیت نسل جوان در تراز تمدن نوین اسلامی نیز از شاخصها و محور‌های شش گانه به شمار می روند. در نهایت بیانیه «گام دوم انقلاب»، خانواده و تربیت فرزندان در تراز تمدن نوین اسلامی و موانع و چالشهای نظام تعلیم و تربیت در مسیر «گام دوم انقلاب» از دیگر شاخصها هستند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار