44 درصد جمعیت زاهدان حاشیه نشین هستند

زاهدان (پانا) - معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان اعلام کرد ۴۴ درصد جمعیت کلانشهر زاهدان معادل ۲۶۰ هزار نفر ساکن حاشیه و بافت‌های ناکارآمد شهری هستند.

کد مطلب: ۱۱۶۵۵۹۰
لینک کوتاه کپی شد
44 درصد جمعیت زاهدان حاشیه نشین هستند

به گزارش روابط عمومی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان، امین‌عدیلی اظهار کرد: زاهدان بعد از مشهد بیشترین حاشیه‌نشین در کشور از نظر مساحت را به خود اختصاص داده و به تناسب سرانه جمعیت می‌توان گفت این شهر در کشور مقام نخست حاشیه‌نشینی را دارد.

وی با اشاره به عملکرد طرح ساماندهی سکونتگاه‌های غیررسمی(حاشیه‌نشینی) در زاهدان افزود: تعدادکل قطعات براساس عکس هوایی ۳۳ هزار و ۸۰۶، خانوارهای شناسایی شده و ثبت در سامانه ۱۸ هزار و ۲۱۵و خانوارهای واجد شرایط که تکمیل پرونده کرده‌اند در مجموع شهری و روستایی هفت هزار و ۳۶۶ مورد بوده است.

معاون بازسازی و مسکن روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی سیستان و بلوچستان ادامه داد: تعداد کل واحدهای حاشیه‌نشین معرفی شده این شهر به شهرداری ۶ هزار و ۸۸۰، تعداد سند صادر شده برای این واحدها ۵۱۲، پروانه ساختمانی ۲۳۱، واحدهای معرفی‌شده به بانک برای دریافت تسهیلات ۳۲۶ و تعداد واحدهای در حال ساخت ۱۸۵ مورد است.

وی با اشاره به عملیات ساخت و ساز واحدهای سکونتگاه‌های غیررسمی در سیستان و بلوچستان افزود: تخریب و آواربرداری و پی‌کنی ۱۸۴، آرماتوربندی ۱۶۳، فونداسیون ۱۴۳، اجرای اسکلت ۱۰۶، اجرای سقف ۸۰ و اجرای نما ۳۸ واحد بوده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار