فردا آهنگ اختتامیه جشنواره موسیقی فجر نواخته می‌شود

تهران (پانا) - با اجرای شش برنامه و برگزاری مراسم اختتامیه، فردا (دوشنبه چهارم اسفند)، جشنواره فجر نت پایانی را خواهد نواخت.

کد مطلب: ۱۱۶۵۴۴۷
لینک کوتاه کپی شد
فردا آهنگ اختتامیه جشنواره موسیقی فجر نواخته می‌شود

آخرین روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، با برگزاری اختتامیه و پخش شش اجرای دیگر به صورت مجازی برگزار می‌شود.

اختتامیه سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر با رعایت پروتکل های بهداشتی بدون حضور مردم و فقط با حضور داوران و کاندیداهای دریافت جایزه بخش‌های مختلف جشنواره، ساعت ۱۶ دوشنبه چهارم اسفندماه در تالار وحدت برگزار خواهد شد.

در اختتامیه جشنواره، برگزیدگان بخش رقابتی جایزه باربد، برگزیدگان جایزه ترانه و جایزه موسیقی و رسانه معرفی می‌شوند و نکوداشت حسن ناهید، محمدرضا اسحاقی‌گرجی، ملیحه سعیدی و زنده‌یاد احمدعلی راغب برگزار خواهد شد.

همچنین در هفتمین روز سی و ششمین جشنواره موسیقی فجر، اجرای گروه‌ها و برنامه‌های پارسوا، همنوازان فاخته، انوار جام، ترانه باران، دانشگاه تهران و نگاهی از کنج پخش می‌شود.

کنسرت ارکستر پارسوا، نخستین اجرای روز هفتم جشنواره است که در ساعت ۱۷ روز دوشنبه چهارم اسفند پخش می‌شود.

ارکستر پارسوآ در سال ۱۳۹۷، به‌سرپرستی و رهبری احمد مقدسی‌زاده، با هدف اعتلای هنر موسیقی و با نگاه ویژه به موسیقی ایران و اجرای آثار آهنگسازان ایرانی با رویکرد ارکسترال تأسیس شد و در تلاش است تا با ایجاد فضای همکاری بین آهنگسازان، نوازندگان و خوانندگان، گامی مؤثری در این جهت بردارد.

از دیگر هدف‌های این ارکستر، ایجاد گفتمانی موسیقایی بین نسل جوان و نسل‌های قدیمی‌تر موسیقی است و از این رو، نوازندگان جوان در کنار نوازندگان باتجربه آثاری از نسل‌های مختلف را می‌نوازند.

گروه همنوازان فاخته، دومین اجرای روز هفتم جشنواره است که در ساعت ۱۸:۳۰ روز دوشنبه چهارم اسفند پخش می‌شود.

گروه همنوازان فاخته در سال ۱۳۸۶ به‌سرپرستی خشایار پارسا در شهر تنکابن تشکیل شد. خط فکری این گروه، بازسازی آثار دوره‌ تیموری (موسیقی مقامی ایران)، دوره‌ قاجار (موسیقی دستگاهی ایران)، دوره‌ پهلوی و آهنگسازی بر اساس هر دوره است. گروه همنوازان فاخته با بررسی سبک‌ها و شیوه‌های مختلف در موسیقی ایران به دنبال یک امضای هنری در بخش اجرا و آهنگسازی است.

گروه همنوازان فاخته، آلبومی با نام «تصنیف دوره‌ قاجار و ترانه‌ دوره‌ی پهلوی» منتشر کرده است و آلبوم دوم خود را با نام محتشم (مکتب منتظمیه‌ دوره تیموری) در دست انتشار دارد.

انوار جام، سومین اجرا در جشنواره است که روز دوشنبه چهارم اسفند ساعت ۲۰ پخش می‌شود.

گروه موسیقی انوار جام در سال ۱۳۷۰ توسط مرحوم استاد حاج نورمحمد دُرپور در تربت جام شکل گرفت و پس از مرگ وی، محمدفاروق درپور، سرپرستی گروه را عهده‌دار شد. این گروه از بدو تشکیل تاکنون در بسیاری از جشنواره‌های مختلف داخلی و خارجی از جمله چندین دوره از جشنواره‌ موسیقی فجر، جشنواره موسیقی نواحی کرمان و جشنواره بین‌المللی فُلک‌خوانی تاجیکستان شرکت کرده است. گروه انوار جام، در طی فعالیت حرفه‌ای خود، در برنامه‌های مختلف رادیویی و تلویزیونی نیز اجرا داشته‌ است.

ارکستر ترانه باران، چهارمین اجرای آخرین روز جشنواره است که در ساعت ۲۱:۳۰ پخش می‌شود.

این گروه صرفاً برای شرکت و اجرا در سی‌وششمین جشنواره‌ی فجر تشکیل شده و ۹ قطعه‌ نوستالژیک با صدای خوانندگان نسل اولی موسیقی پاپ بعد از انقلاب از جمله حمید غلامعلی و قاسم افشار را اجرا می‌کند.

استعدادهای درخشان دانشگاه تهران ، متشکل از کیانا فاطمی‌فر، هستی صفایی و مهشاد نادعلیان، پنجمین اجرای روز هفتم جشنواره را ساعت ۲۳ روی صحنه خواهند برد.

نگاهی از کنج، عنوان مجموعه‌ تک‌نوازی‌های پیانو مروارید آقاپور، یاسمین حسین‌زاده، پدرام غفاری، سارا صوفی‌سیاوش، افشین نصرتی و محیا محرومی، به سرپرستی ربکا آشوقیان است که به عنوان آخرین اجرای روز ششم جشنواره در ساعت ۲۳ پخش می‌شود.

«نگاهی از کنج»، پروژه‌ای است که در سال ۱۳۹۴، با هدف ایجاد انگیزه و فرصت‌های اجرایی منظم و استاندارد از طریق حفظ ارتباط مؤثر فرآیند آموزش آکادمیک و ارائه‌ هنر برای دانشجویان نوازنده‌ وقت و دانش‌آموختگان، فراهم‌آوردن بستری مناسب و امن برای شکل‌گیری نخستین تجربه‌های اجرایی جدی آن‌ها و معرفی و حمایت از هنر اجرای‌شان برای طی‌کردن مسیر حرفه‌ای به‌سمت صحنه‌ بزرگ و کسب جایگاهی مقبول در مجامع رسمی عمومی موسیقایی کشور و خارج از آن پایه‌گذاری شده و تاکنون در قالب ۱۵ رسیتال مجزا به مرحله‌ی عمل درآمده است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار