یک نماینده از قول وزیر کشور برای تغییر لوگوی سازمان ثبت احوال خبر داد؛

با اعتراض نمایندگان؛ لوگوی سازمان ثبت‌احوال از 1 به حداقل 3 فرزند با تنوع جنسیت تغییر می‌یابد

تهران (پانا) - عضو کمیسیون فرهنگی مجلس از قول مساعد وزیر کشور برای تغییر لوگوی سازمان ثبت احوال از یک فرزند به حداقل 3 فرزند با تنوع جنسیت خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۴۲۰
لینک کوتاه کپی شد
با اعتراض نمایندگان؛ لوگوی سازمان ثبت‌احوال از 1 به حداقل 3 فرزند با تنوع جنسیت تغییر می‌یابد

به گزارش روابط عمومی مجلس، حسین میرزائی با یادآوری سوال خود از وزیر کشور، گفت: موضوع جوانی جمعیت و افزایش نرخ باروری دغدغه همه دلسوزان نظام به ویژه مقام معظم رهبری است؛ در حال حاضر در شرایط تقریباً بحرانی قرار داریم و در این رابطه هر اقدامی به نفع جوانان و جمعیت، کشور را از بحران خارج می‌کند و اقدامات برعکس بحران را تشدید می‌کند البته این اقدامات اقتصادی نیستند و برخی از آنها فرهنگی است به عنوان مثال نماد و لوگوی سازمان ثبت احوال کشور مبلغ تک فرزندی است که در این رابطه سوالی را از رحمانی فضلی وزیر کشور مطرح کردم.

عضو کمیسیون فرهنگی مجلس شورای اسلامی افزود: وزیر کشور طی روزهای اخیر در کمیسیون امور داخلی و شوراها حاضر شد و مطرح کردم چرا سازمان ثبت احوال در اقدامی غیرکارشناسی در طراحی لوگو و نماد جدید تک فرزندی را تبلیغ و آن را ترویج کرده و مخالف سیاست های کلی نظام در حوزه جمعیت گام برداشته است.

وی ادامه داد: در نهایت با تعامل خوبی که صورت گرفت قرار شد سه مطلب در این لوگو اصلاح شود یعنی تعداد فرزندان حداقل سه نفر و به تنوع جنسیت دقت شود و این لوگو متناسب با دستورات اسلامی و فرهنگ کشورمان باشد نه مطابق با استانداردهای جهانی.

نماینده مردم اصفهان در مجلس یازدهم یادآور شد: وزیر کشور از این موضوع استقبال کرد و پذیرفت که این ایرادات در لوگو برطرف شود تا بتواند به عنوان مبلغی تاثیرگذار برای جوانی جمعیت و حرکت به سمت افزایش نرخ جمعیت باشد بنابراین مقرر شد لوگوی جدید طراحی شود و مبلغ تک فرزندی نباشد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار