معرفی برگزیدگان بخش فرهنگ‌بنیان جشنواره ملی اسباب‌بازی

تهران (پانا) - اسباب‌بازی‌های فرهنگ‌بنیان در بخش ویژه‌ای از ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی مورد توجه قرار گرفت و پس از بررسی آثار، برترین سرگرمی‌های این حوزه معرفی شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۴۱۱
لینک کوتاه کپی شد
معرفی برگزیدگان بخش فرهنگ‌بنیان جشنواره ملی اسباب‌بازی

به گزارش روابط عمومی کانون پرورشی، هیات داوران بخش ویژه اسباب‌بازی‌های فرهنگ‌بنیان متشکل از هادی اسماعیلی و علی کاشفی‌پور پس از بررسی آثار این حوزه چهار اثر را شایسته دریافت جایزه دانست.
بر اساس این گزارش جایزه رتبه اول بخش ویژه فرهنگ‌بنیان به بازی رومیزی «سفالگر» محصول مشترک کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و شرکت هوپا به خاطر نگاه ویژه به بازسازی و بازآرایی بخشی از دست‌ساخته‌های تاریخی و ملی ایران در دوران باستان و اسلامی و نگاه نو به بازی‌های رومیزی در زمینه‌ای فرهنگی و هنری تعلق گرفت.
بر همین اساس بازی رومیزی «ایران من» محصول گروه هزارتو نیز به خاطر نگاه ویژه به موضوع گردشگری و مروری بر جاذبه‌های آن جایزه دوم را به‌دست آورد و رتبه سوم به‌صورت مشترک به بازی‌های «سوداگران راه ابریشم» از گروه هفت‌خوان برای نگاه فرهنگی و گرافیک ویژه بومی و «کاشی‌چین» به خاطر نگاه ویژه به جلوه‌های معماری ایرانی از مجموعه بازی‌دوست اختصاص یافت.
هیات داوران جایزه ویژه فرهنگ‌بنیان در ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی، علاوه بر شاخص‌های عمومی از قبیل: طراحی بصری، کیفیت تولید و رعایت نکات ایمنی، نکات دیگری از جمله خاستگاه فرهنگی بازی و استفاده به‌جا و غیرتصنعی از عناصر بومی، ملی و دینی در طراحی بازی، طرح پیام‌ها و هنجارهای فرهنگی جامعه ایرانی اسلامی در جوهره بازی و پرهیز از ترویج پیام‌های مخالف، ارایه پیوست‌ برای توضیح عناصر فرهنگی بازی و اجتناب از نسخه‌برداری یا اقتباس صرف را مورد توجه قرار دادند.
هم‌چنین نوآوری و ایجاد تمایز در جنبه‌های مختلف به‌خصوص داستان بازی و مأموریت آن، تکیه بر مهارت‌های فکری و شناختی و ظرفیت طراحی و تولید محصولات جانبی و مکمل فرهنگی و هنری از دیگر شاخص‌های ارزیابی این اسباب‌بازی‌ها عنوان شده است.
ششمین جشنواره ملی اسباب‌بازی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان از ۲۸ بهمن تا ۱۱ اسفند ۱۳۹۹ به صورت مجازی در تارنمای irantoyfestival.ir برگزار می‌شود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار