مدیر سازمان دانش‌آموزی اصفهان خبر داد:

آغاز اولین دوره مسابقه مناظره دانش‌آموزی در اصفهان

اصفهان ( پانا) - عباس زهیری خبر داد مناظره موجب تقویت انگیزه، ارتقاء دانش و آگاهی در میان دانش‌آموزان و شناسایی دانش‌آموزان مستعد در عرصه سخنوری و نقد می شود.

کد مطلب: ۱۱۶۵۳۴۶
لینک کوتاه کپی شد
آغاز اولین دوره مسابقه مناظره دانش‌آموزی در اصفهان

عباس زهیری مدیر سازمان دانش‌آموزی استان اصفهان در گفت و گو با پانا عنوان کرد: اصفهان از آمادگی کامل برای اجرای مسابقه ملی مناظره دانش‌آموزی در مناطق و شهرستان‌هایی برخوردار است که بر اساس شیوه نامه ارسالی از سازمان دانش آموزی مرکز، 24 تیم دانش‌آموزی از 24 منطقه استان به صورت تفکیک جنسیت با هم به مناظره می‌پردازند.

وی با اشاره به اینکه این مناظره ویژه دانش‌آموزان پایه‌های نهم تا دوازدهم است، افزود: توسعه فرهنگ گفت‌وگو در بین دانش‌آموزان و تقویت مهارت تفکرِ خلاق، نقادانه، مهارت سخنوری و تقویت روحیه نقدپذیری در میان دانش‌آموزان از اهداف اصلی اجرای مسابقه ملی مناظره است.

زهیری تصریح کرد: تیم‌های دانش‌آموزی شرکت کننده در این مناظره از نواحی و مناطق 41 گانه اصفهان هستند که در قالب 24 تیم در 16 گروه دختر و 8 گروه پسر به صورت ویدیو کنفرانس به مناظره خواهد پرداخت. هر تیم متشکل از 5 نفر است، یک نفر مربی پیشتاز به عنوان سرپرست تیم و 2 دانش‌آموز مناظره کننده و 2 نفر محقق اعضای هر تیم هستند که محققان مسئولیت تحقیق و جمع‌آوری اطلاعات در خصوص موضوع مناظره و جمع‌آوری دلایل مخالفت یا موافقت خود را بر عهده دارند.

رئیس سازمان دانش‌آموزی اصفهان اضافه کرد: استفاده دانش‌آموزان از تلفن همراه در مدارس، برگزاری امتحانات غیرحضوری در شرایط کرونایی، حذف کنکور، تنوع مدارس در ایران، تنوع و گسترش تشکل‌های دانش‌آموزی، گسترش موسسات علمی-آموزشی، گسترش کتاب‌های کمک آموزشی، اثربخشی تربیتی محتوای مهارت‌های تشکیلاتی موجود، اولویت آموزش مجازی بر آموزش حضوری در شرایط عادی، اعمال محدودیت بر شبکه‌های اجتماعی غیربومی، تاثیر محتوای کتب درسی در تربیت دانش‌آموزان، از جمله موضوعاتی است که مناظره ‌کنندگان با توجه به نظر مخالف یا موافق خود در خصوص آن ها، تحقیق و از آرای خود در مناظره دفاع می‌کنند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار