شهریاری: قرآن کتاب زندگی و گنجینه هدایت است

تهران (پانا)- قرآن کتاب زندگی است، قرآن کریم در تمام ابعاد انسان را هدایت کرده و درست زندگی کردن را به ما می آموزد و ما با تمسک به قرآن و استفاده از رهنمودهای پربار و ارزشمند آن، زندگی باثمر و بهتری خواهیم داشت.

کد مطلب: ۱۱۶۵۳۴۰
لینک کوتاه کپی شد
شهریاری: قرآن کتاب زندگی و گنجینه هدایت است

محفل مجازی انس با قرآن کریم یکشنبه سوم اسفند ماه ۹۹ با حضور سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵، فاطمه خوئینی معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه، میترا لطفی کارشناس مسئول قرآن و عترت، روح اله خاکسار کارشناس اقامه نماز و جمعی از مدعوین اداره کل آموزش و پرورش تهران و دانش آموزان قرآنی برتر منطقه با همکاری اداره اوقاف منطقه در مکان امام زاده اهل بن علی(ع) برگزار شد.
سعید شهریاری مدیر آموزش و پرورش منطقه ۱۵ ضمن تجلیل از حفاظ و قراء منطقه گفت: قرآن کتاب زندگی است، قرآن کریم در تمام ابعاد انسان را هدایت کرده و درست زندگی کردن را به ما می آموزد و ما با تمسک به قرآن و استفاده از رهنمودهای پربار و ارزشمند آن، زندگی باثمر و بهتری خواهیم داشت.
سپس شهریاری با وام گرفتن از فرمایشات مقام معظم رهبری افزود: همانطور که رهبر حکیم انقلاب در بیاناتی فرمود: قرآن یک اثر هنری بی نظیر است و ما نباید این منبع آسمانی را به عنوان یک کتاب معمولی مطالعه کنیم زیرا وقتی یک کتاب معمولی را مطالعه می کنیم بعداز چند بار خواندن او را کنار می گذاریم اما قرآن کریم، حیات بخش است و باید تفسیر و معنی آن را نیز مطالعه کنیم تا درک عمیق و بهتری از مفاهیم آن داشته باشیم. گرچه نگاه کردن به صفحات قرآن، گوش دادن به تلاوت قرآن و... نیز برای ما بسیار سودمند است اما تدبر و تعمق در آیات ما را به مراتب والای انسانی می رساند.
در ادامه فاطمه خوئینی معاون پرورشی و تربیت بدنی منطقه ۱۵ گفت: تربیت قاری و حفاظ قرآن کریم رسالت اساسی و اصلی حوزه پرورشی آموزش و پرورش می باشد و انس و الفت با قرآن را مایه سعادت و آرامش دنیوی و اخروی انسان دانست.
سپس خوئینی گفت: دانش آموزانی که با قرآن مانوس هستند می توانند الگویی برای سایر دانش آموزان باشند و تأثیرگذاری مثبتی در رفتار و خلقیات دیگر همکلاسی هایشان داشته باشند چرا که محیط یکی از عوامل دخیل در تربیت فرزندان است و همنشین خوب می تواند انسان را به کمال برساند.
در ادامه خوئینی افزود: نقش اولیا و فضای معنوی بین اعضای خانواده می تواند سبب ظهور استعدادهای قرآنی در دانش آموزان شود، البته فعالیت و زحمت های مستمر مربیان سبب تکامل و پرورش این دانش آموزان می شود تا چنین توفیقات بزرگی در شاخه پرورشی آموزش و پرورش منطقه به ثمر بنشیند. در پایان از حفاظ و قراء برتر منطقه تقدیر و تجلیل به عمل آمد.
گفتنی است این برنامه به صورت پخش زنده در شبکه شاد و با هدف برگزاری مجازی محفل انس با قرآن کریم اجرا شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار