امدادرسانی هلال احمر به ۵۱۷۴ آسیب دیده از حوادث جوی

تهران (پانا) - رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال‌احمر از امدادرسانی به ۵۱۷۴ نفر از هموطنان آسب دیده از حوادث جوی در ۵۲ شهر و روستا و ۳۶ محور کوهستانی ۱۶ استان کشور خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۲۸۳
لینک کوتاه کپی شد
امدادرسانی هلال احمر به ۵۱۷۴ آسیب دیده از حوادث جوی

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر، مهدی ولی پور ضمن تشریح آخرین اقدامات انجام شده از سوی نیروهای امدادرسان هلال احمر در چهار روز گذشته در استان های متاثر از حوادث جوی و اقلیمی افزود: طبق آخرین اخبار ارزیابی شده دریافتی از سوی گروه های امداد و نجات، حوادث یادشده مسافران را در استان های آذربایجان شرقی، اردبیل، اصفهان، البرز، بوشهر، چهارمحال و بختیاری، خوزستان، زنجان، فارس، قزوین، کردستان، کرمانشاه، لرستان، مازندران، مرکزی و همدان با مشکلاتی همراه کرده است.

وی ادامه داد: با تلاش امدادگران و نجاتگران هلال احمر در چهار روز گذشته ۸۴ نفر از هموطنان و مسافران متاثر از حوادث جوی و اقلیمی در پایگاه های امداد و نجات جاده ای و بین شهری، مدارس، مساجد و نظایر آن اسکان اضطراری و موقت یافتند.

رئیس سازمان امداد و نجات جمعیت هلال احمر اضافه کرد: رهاسازی ۱۰۵ دستگاه خودرو از برف، توزیع ۱۰۰۷ تخته پتو، ۷۱۳۵ کیلوگرم نایلون، ۶۶۵ بسته غذایی، ۱۹۳ بطری آب معدنی و ۳۷۳ بسته بیسکوییت از دیگر اقدامات ۶۴ تیم (متشکل از ۲۳۱ نفر امدادگر و نجاتگر هلال احمر) در خدمات رسانی به هموطنان و مسافران در ۱۶ استان کشور بوده است.

ولی پور از هموطنان خواست در صورت قرار گرفتن در شرایط اضطراری عمومی یا پیچیده انواع حوادث و سوانح طبیعی، غیرطبیعی و انسان ساخت با شماره اضطراری ملی ۱۱۲ تماس بگیرند.

وی گفت: تلفن گویای ندای امداد با شماره ۱۱۲ در هر کجا که پوشش تلفن همراه وجود داشته باشد، بدون نیاز به سیم کارت در دسترس است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار