46 هزار همیار طبیعت دراستان کرمانشاه فعالیت دارند

کرمانشاه(پانا)- رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهر کرمانشاه عنوان کرد طرح همیاران طبیعت با هدف ساماندهی علاقمندان، دوستداران منابع‌طبیعی، دانش آموزان، دهیاران،‌ بسیجیان و سایر اقشار جامعه در قالب تشکل همیاران طبیعت ایجاد شده است و آموزش همیاران طبیعت با هدف بهره‌گیری از توانمندی‌های آنان و ارتقاء سطح دانش، بینش و مهارت اقشار جامعه اجرا می شود.

کد مطلب: ۱۱۶۵۲۲۶
لینک کوتاه کپی شد
46 هزار همیار طبیعت دراستان کرمانشاه  فعالیت دارند

شهاب شیرزادی در گفت و گو با پانا با اعلام این خبر در این خصوص گفت: همیاران طبیعت مجموعه ای از افراد دلسوز و داوطلب و نقش آفرین در عرصه های منابع طبیعی هستند.
یکی از مهمترین سرمایه ها و پشتوانه های سازمان جنگل ها، بهره مندی از وجود این افراد دلسوز و علاقه مند است که بدون چشمداشتی احساس وظیفه برای منابع طبیعی کشور و مطالبه گری و فرهنگ سازی می کنند و در خیلی از فعالیت های اجرایی نقش آفرین هستند.
رئیس منابع طبیعی شهرستان کرمانشاه بیان کرد: در این روزها و در شرایط اقلیمی حاکم بر کره زمین که شاهد افزایش گازهای گلخانه ای و کاهش نزولات جوی، سیل های ویرانگر، تخریب منابع طبیعی و....هستیم. یکی از مهمترین نقش آفرینان در این حوزه همیاران طبیعت هستند.
همیاران طبیعت کسانی هستند که اطلاع رسانی به موقع می کنند و در عرصه حضور دارند که با این نقش آفرینی های داواطلبانه گاهی متحمل خسارات مالی و حتی جانی هم می شوند.نمونه بارز آن جان باختن همیاران طبیعت در اطفا حریق هادرسال جاری بود.که برای دفاع از منابع طبیعی جان عزیز خود را نثار کردند.
وی تسریح کرد: در طی سه سال اخیر با یک برنامه ریزی مشارکتی،۴۶هزار نفر از اقشار مختلف جامعه در استان کرمانشاه بعنوان همیار طبیعت در راستای ترویج فرهنگ منابع طبیعی و حفاظت از آن فعالیت دارند. که بسیاری از اطلاعات مرتبط با تخریب و تصرف عرصه های منابع طبیعی و سیاست گذاری ها و فعالیت های اجرایی، ناشی از نقش آفرینی همیاران طبیعت هست.
شیرزادی افزود: اداره منابع طبیعی کرمانشاه، برنامه های مختلفی را از جمله برگزاری کلاس های آموزشی، اردوهای بازدیدی و ارسال جزوات و... برای این افراد انجام می دهند که این عزیزان طی فرایندی می توانند با عنوان «همیار محافظ» ، «همیار مروج» و «همیار دانش آموزی» ایفای نقش کنند و به این جامعه بزرگ و اثرگذار بپیوندند.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار