مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان:

به دلیل عدم حضور فیزیکی دانش آموزان، استقبال از کلاسهای مجازی نسبت به کلاسهای حضوری کمرنگ است

زنجان (پانا) - مدیرکل آموزش و پرورش استان زنجان ضمن حضور ویدئو کنفرانسی در مراسم افتتاحیه سالروز بزرگداشت هفته تاسیس کانون های فرهنگی تربیتی کشور که در استان البرز برگزار شد در سخنانی، مسائل و چالش های پیش روی کانون های فرهنگی تربیتی را به نمایندگی از مدیران کل آموزش و پرورش استان ها بیان کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۲۱۵
لینک کوتاه کپی شد
به دلیل عدم حضور فیزیکی دانش آموزان، استقبال  از کلاسهای مجازی نسبت به کلاسهای حضوری کمرنگ است

به گزارش اداره اطلاع رسانی و روابط عمومی اداره کل آموزش و پرورش استان زنجان در این مراسم حسن مظفری، مدیرکل آموزش و پرورش استان به نمایندگی از مدیران کل استان‌ها در سخنانی، ضمن گرامیداشت و تبریک هفته تاسیس کانونهای فرهنگی تربیتی بر نقش و جایگاه ویژه کانونهای فرهنگی تربیتی اشاره کرد و گفت: در زیست بوم جدید تعلیم و تربیت کشور، فعالیت کانونهای فرهنگی تربیتی نیاز به حمایت و برنامه ریزی متناسب دارد تا بتواند خدمات ارزنده ای را در حوزه های تربیتی انجام دهد.

وی در بخش دیگری از سخنان خود به مسائل و مشکلات موجود در این مراکز اشاره کرد و این موارد را عنوان کرد:

1. با توجه به شیوع ویروس کرونا، اعتبار لازم جهت تسریع در اجرای برنامه ها و فعالیت های مختلف فرهنگی هنری کانون‌ها و نیز پرداخت بدهی‌ها و هزینه‌های جاری تحت تاثیر شدید شرایط قرار گرفته است.

2. کمبود نیروی انسانی کارآمد و عدم حضور مربی ثابت و موظف در فصل تابستان در کانونها به عنوان مهم ترین مرکز غنی سازی اوقات فراغت دانش آموزی.

3. با کاهش ابلاغ نیروهای آموزشی انجام فعالیت های فرهنگی هنری با کاهش چشمگیر مواجه شده است، بنابراین افزایش ساعت ابلاغ نیروها به ویژه در شرایط کنونی از مهم ترین خواسته های مدیران کانونهااست.

4. مشکل عمده در زمینه کلاسها در طول سال و همچنین فعالیت های تابستانی کانونها. عدم حضور فیزیکی دانش آموزان، استقبال کمرنگ از کلاسهای مجازی نسبت به کلاسهای حضوری و در نتیجه کاهش دریافت شهریه ها و درآمد کانونها.

5. تخصیص اعتبار لازم برای تولید و انتشار محتواهای الکترونیکی در ایام فعالیت مجازی کانونهای فرهنگی تربیتی ( هزینه تولید، تدوین و بارگذاری محتوا)

وی در پایان از زحمات برگزار کنندگان این همایش تشکر کرد.

لازم به ذکر است که 30 بهمن لغایت 6 اسفند ماه هرسال به عنوان هفته بزرگداشت و تاسیس کانونهای فرهنگی تربیتی در کشور نام گذاری شده است که برنامه های مختلفی در این هفته برای گرامیداشت فعالیت های فرهنگی تربیتی کانونها صورت می گیرد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار