در گفت‌وگو با خداداد عزیزی:

علی کریمی جزئی از فوتبال نیست، خود فوتبال استوند و انصاریان

تهران (پانا) -  درگذشت تلخ و غیرمنتظره مهرداد میناوند و علی انصاریان، دو پیشکسوت فوتبال ایران به دلیل بیماری کرونا باعث شد تا همبازیان سابق آنها در تیم ملی98، پرسپولیس و استقلال سه‌شنبه هفته گذشته در دیداری نمادین در ورزشگاه آزادی به مصاف هم بروند.

کد مطلب: ۱۱۶۵۱۹۵
لینک کوتاه کپی شد
علی کریمی جزئی از فوتبال نیست، خود فوتبال استوند و انصاریان

به‌گزارش ایران، این دیدار که در دو نیمه 40 دقیقه‌ای برگزار شد، ۳ - ۲ به سود منتخب سرخابی به پایان رسید. جدای از نتیجه، صحنه‌های احساسی زیادی در این بازی ثبت شد و هم‌بازی‌های این دو پیشکسوت فوتبال در استادیوم آزادی به یاد آنها هم فوتبال بازی کردند و هم گریستند.

خداداد عزیزی، مهاجم سابق تیم ملی که جزو عوامل اصلی برگزار کننده و هماهنگ‌کننده بازی یادبود مهرداد میناوند و علی انصاریان بود در تیم منتخب 98 حضور داشت. او در‌خصوص این بازی گفت: «بحث اولیه برگزاری این دیدار مربوط به روزهای پس از فوت مهرداد بود که متأسفانه پس از آن علی انصاریان را هم از دست دادیم و این دو اتفاق تلخ باعث شد تا ما مصمم‌تر شویم که این بازی را به یاد این دو عزیز برگزار کنیم. فکر و ذکر همه بچه‌ها این بود تا یادی از مهرداد و علی کنند. همه متحد شدند و برای برگزاری این بازی پیشقدم بودند. پیشکسوتان، جامعه فوتبال، رسانه‌ها، فدراسیون فوتبال، هیأت فوتبال استان تهران و صدا‌وسیما، همه و همه آمدند. از نظر من این بازی نمادین بدون هیچ حاشیه‌ای به بهترین نحو ممکن برگزار شد. یکی دیگر از موارد حضور پیشکسوتان بزرگی همچون علی دایی، علی کریمی، افشین پیروانی، یحیی گل‌محمدی، امیر قلعه‌نویی و علی پروین بود که با وجود مشغله زیاد با یک‌بار تماس من پذیرفتند در این بازی حضور داشته باشند.»

او بیان داشت: ‌«امیدوارم که چنین بازی‌های یادبودی تنها برای درگذشت پیشکسوتان فوتبال نباشد و دلیل برگزاری این بازی‌ها اتفاقات خوب و خوش باشد. منتخب تیم جام جهانی 1998 بارها بازی‌هایی برگزار کرده و خیلی از ما به‌خاطر مهرداد میناوند به این بازی‌ها می‌رفتیم چون مهرداد باعث می‌شد در سفر به ما خوش بگذرد و همیشه با شوخی‌ها و کارهایش فضا را برای ما خوشایند می‌کرد. واقعاً جای شوخی‌ها، مسخره‌بازی‌ها، اداها و خوش‌قلبی‌هایش در رختکن تیم 98 خالی بود و این جای خالی هیچ وقت پر نمی‌شود.»

خداداد با تأکید بر اینکه بازی نمادین به بهترین نحو ممکن برگزار شد، افزود: «همه چیز عالی بود و تنها چیزی که من را ناراحت کرد جای خالی میناوند در رختکن ما بود. همه به اتفاق معتقد بودیم که جای مهرداد در رختکن تیم 98 خالی است و متأسفانه از این به بعد هم خالی خواهد بود. خاطرات من با علی انصاریان کمتر بود و او پس از فوتبال وارد سینما شد به این دلیل ما علی را کمتر می‌دیدیم اما هر زمان که به تهران می‌آمدم مهرداد را می‌دیدم به این دلیل جای خالی او برای من بیشتر حس می‌شود.»

مهاجم سابق تیم ملی با اشاره به اینکه نه من و نه سایر بازیکنان تیم 98 هنوز درگذشت میناوند را باور نکرده‌ایم، گفت: «همه ما تحت تأثیر فضای احساسی که بر این بازی حاکم بود، قرار گرفتیم. زمانی که عکس مهرداد و علی را روی سکوهای آزادی دیدیم به یاد خاطرات با آنها افتادیم. من در 5 سال اخیر خاطرات بسیار زیادی با مهرداد دارم از سفیدرود رشت که دستیار من بود تا بازی پیشکسوتان که همیشه یک پای ثابت این تیم میناوند بود. ما در سفیدرود 6 ماه در کنار هم بودیم و در هتل در کنار هم زندگی کردیم.»

این پیشکسوت فوتبال کشورمان در‌خصوص مصدومیتش بیان داشت: «همه بازیکنان تیم 98 در این بازی مصدوم شدند. چون سن ما بالا بود و بازیکنان سرخابی سن‌شان پایین‌تر بود، به ما فشار آمد. پشت پای من درد گرفته بود و علی دایی هم پشت پایش درد گرفت که البته من خوب شدم اما علی هنوز پایش درد می‌کند. مهدی هاشمی‌نسب هم مصدوم شد و محمد خاکپور خیلی خسته شده بود البته این موضوعات به هیچ‌وجه مهم نیست و مهم برگزاری این دیدار بود.» عزیزی گفت: «سه‌شنبه وقتی تیم سرخابی‌ها سه گل به ما زد، خیلی تلاش کردیم تا فاصله را کم کنیم و بازی رقابتی شد، در حالی که بازی باید خیلی فان‌تر باشد. مثلاً یک نفر پنالتی بدهد و یک نفر پاس اشتباه بدهد، دروازه‌بان در خط حمله بازی کند و... از نظر مردم تیم 98 یک تیم متفاوتی است. ما به نوعی فوتبال را سر سفره مردم آوردیم و به خاطر این است که محبتشان به ما هیچ وقت تمام نمی‌شود. نسل ما نسل فوق‌العاده‌ای بود و بازیکنان بی‌نظیری داشت.» او در‌خصوص آمادگی بدنی برخی از بازیکنان مثل علی کریمی و جواد کاظمیان اظهار داشت: «علی وزن کم کرده و تمرین می‌کند و شرایط بدنی خوبی دارد. او جزو اسطوره‌های فوتبال کشورمان است. یک‌سری از فوتبالیست‌ها زمانی که ضربه به توپ می‌زنند همه چیز مشخص می‌شود، این صحبت مخصوص فوتبالی‌ها است. یعنی زمانی که یک بازیکن توپ را لمس می‌کند می‌توان فهمید که آن بازیکن چه کیفیتی دارد. کریمی سه‌شنبه خوب بازی کرد و خیلی سرحال است.»

برش
خداداد در‌خصوص حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال و حمایت فوتبالی‌ها از او بیان داشت: «این حمایت‌ها طبیعی است و علی جزئی از فوتبال نیست بلکه او خود فوتبال است. ما در فوتبال هستیم و می‌خواهیم که خود فوتبالی‌ها اداره امور را در دست بگیرند. کاندیدا شدن علی کریمی در فدراسیون فوتبال اتفاق قشنگی است اما متأسفانه در کشور ما به این موضوعات اهمیتی داده نمی‌شود.»

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار