رخشانی‌مهر : 9 استان کشور زیرخط میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور قرار دارند

تهران (پانا) - نشست مشترک رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور با روسای جامعه خیرین مدرسه‌ساز و سازمان‌های بسیج دانش‌آموزی و بسیج جامعه زنان کشور در خصوص توسعه مشارکت در مدرسه‌سازی و بهره مندی از ظرفیت‌های متقابل برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۱۸۵
لینک کوتاه کپی شد
رخشانی‌مهر : 9 استان کشور زیرخط میانگین سرانه فضاهای آموزشی کشور قرار دارند

به گزارش پایگاه اطلاع‌رسانی سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور، مهراله رخشانی مهر در نشست چهارجانبه با روسای جامعه خیرین مدرسه‌ساز و سازمان بسیج دانش آموزی و سازمان بسیج جامعه زنان با بیان اینکه امروز آمار مدارس نیازمند تخریب و بازسازی و مقاوم‌سازی از 70 درصد سال 1385 به 19.5 درصد در سال جاری کاهش یافته است، گفت: دغدغه اصلی ما در این موضوع و بحث استانداردسازی سامانه گرمایش مدارس تاحد زیادی رفع شده است.

وی افزود: مساله امروز ما مدارس مناطق عشایری و صعب العبور با کلاس‌های درس سنگی و کانکسی و جمعیت دانش آموزی انگشت شمار است که نیروهای جهادی و بسیجی می توانند نقش موثری در رفع مشکلات این مدارس که عمدتا یک یا دو کلاسه هستند ایفا کنند.

رخشانی‌مهر اضافه کرد: البته از سویی استقرار مدارس کانکسی یک نقطه قوت برای نظام تعلیم و تربیت محسوب می شود که موید توجه به پوشش گسترده تحصیلی و توسعه عدالت آموزشی است چرا که این مدارس در مناطق صعب العبور و فاقد زیرساخت های مناسب ارتباطی واقع هستند و معمولا با بالگرد در آن مناطق مستقر می شوند.

رئیس سازمان نوسازی مدارس با اشاره به اینکه سرانه فضاهای آموزشی کشور در حال حاضر 5.21 مترمربع است و 9 استان کشور زیرخط میانگین قرار دارد خاطر نشان کرد: سرانه استاندارد هدف گذاری شده در سند تحول بنیادین 8.39 مترمربع است که البته استان‌های ایلام و یزد به این استاندارد نزدیک شده اند و البرز، سیستان و بلوچستان و آذربایجان غربی در انتهای این جدول هستند که یک دلیل عمده آن رشد فزاینده جمعیت و مهاجرت است.

گسترش مشارکت مردمی اهم بر مبلغ مشارکت است

ناصر قفلی در نشست با رئیس سازمان نوسازی مدارس کشور و روسای سازمان بسیج دانش‌آموزی و جامعه زنان کشور گفت: مشارکت مردم در امر مدرسه سازی اهم بر میزان آورده آن‌هاست و موضوع اصلی فرهنگ سازی در این رابطه است.

رئیس جامعه خیرین مدرسه ساز کشور با بیان اینکه مدرسه سازی یک سرمایه گذاری عمری و پایدار برای آینده سازان است؛ گفت در بحث مشارکت های مردمی باید بکوشیم با برنامه ریزی مناسب و تبیین پویش های مردمی طرح گآجر به آجر" حداقل 50 میلیون هموطن را وارد عرصه مدرسه سازی نماییم، چرا که اگر مردم خود را صاحب مدرسه و آموزش و پرورش بدانند اثراتی ماندگار را در ساختن جامعه و آینده برجا می‌نهند.

مشارکت دانش آموزان وبانوان بسیجی در طرح آجر به آجر

باستان، رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اثربخش و درخشان توصیف کردن طرح مشارکتی آجر به آجر گفت: نگاه دلسوزانه و ارزش مدارانه دست اندرکاران این امر و به ویژه متولیان جامعه خیرین مدرسه ساز قابل تقدیر است و ما نیز خرسندیم که سهمی را در پرکردن خلاءهای موجود با بهره مندی از روحیه ایثار و انفاق داشته باشیم.

وی با اشاره به پنج مرحله تمدنی تبیین شده گام دوم انقلاب اظهار کرد: یک عنصرکلیدی که مورد تاکید قرار گرفته است کادر و نیروی تراز انقلاب اسلامی است که در سند تحول بنیادین آموزش و پرورش نیز این شاخصه ها به خوبی ترسیم شده است و تربیت این کادر مستلزم تامین نیازهای اوست و بخشی ازآن تامین فضاهای آموزشی است که باید همه دست به دست هم در این مسیر بکوشیم و توان خود را به کارگیریم.

رئیس سازمان بسیج دانش آموزی با اعلام آمادگی این نهاد انقلابی برای مشارکت در امر مدرسه سازی گفت: مصریم پنج میلیون دانش آموز بسیجی را پای کار آورده و با بهره مندی از تمام ظرفیت های تبلیغی و اجرایی با برگزاری اردوهای جهادی اقدام شایسته‌ای را جهت ترسیم افق تامین فضاهای آموزشی ایجاد کنیم.

بیابانی، رئیس سازمان بسیج جامعه زنان کشور نیز در این نشست با اشاره به نقش آفرینی بانوان بسیجی در حوزه‌های مختلف اجتماعی گفت: موضوع مدرسه‌سازی در آموزه های دینی مورد تاکید قرار گرفته است و تقدس و ارزش تعلیم و تربیت و طبیعتا محیط آموزشی در روایات و احادیث نیز بیانگر اهمیت این مطلب است.

وی با استقبال از پویش "من مادرم بچه های ایران فرزند من" گفت: تجربه موفق پویش کمک های مومنانه توسط بسیجیان در ایام شیوع بیماری کرونا می تواند در این طرح نیز موثر واقع شود و ضمن ابتکارات و تبلیغات مناسب در جهت استفاده از ظرفیت بانوان بسیجی برای تبیین و ترویج پویش مادرانه و فرهنگ مدرسه سازی اامید و نشاط را به جامعه تزریق نماییم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار