مدیرکل دفتر برنامه بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش :

توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم اولویت امروز آموزش و پرورش است

ارومیه (پانا) - مدیرکل دفتر برنامه بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش عنوان کرد تمام هم و غم وزارت آموزش و پرورش توسعه عدالت آموزشی است، بنابراین توجه به مناطق محروم در اولویت قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۱۶۷
لینک کوتاه کپی شد
توسعه عدالت آموزشی در مناطق محروم اولویت امروز آموزش و پرورش است

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی آموزش و پرورش استان، جلسه بررسی مسائل و مشکلات آموزش و پرورش شهرستان های پیرانشهر و سردشت با حضور مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش، مدیرکل آموزش و پرورش استان، نماینده مردم پیرانشهر و سردشت در مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان وزارتی و استانی در محل سالن جلسات مدیریت آموزش و پرورش شهرستان پیرانشهر برگزار شد.

«سعید غلامزاده عسکری» مدیرکل دفتر برنامه، بودجه و مدیریت منابع وزارت آموزش و پرورش در این جلسه اظهار کرد: با وجود تحریمهای ظالمانه، رشد بودجه آموزش و پرورش کشور در سال‌جاری نسبت به بیست ساله گذشته بی سابقه بوده است.

وی افزود: چهار استان محروم شامل استانهای سیستان و بلوچستان، آذربایجان غربی، جنوب کرمان و هرمزگان هستند که در تخصیص بودجه بر اساس شاخص ضریب محرومیت نسبت به این چهار استان نگاه ویژه اعمال شد.
مدیرکل بودجه وزارت آموزش و پرورش ادامه داد: در صورت تصویب در مجلس شورای اسلامی برای سال آینده بودجه آموزش و پرورش 72درصد افزایش یافته است که بی سابقه است.

وی با بیان اینکه این وزارت مسئولیت 975هزار فرهنگی و 14 میلیون و 700 هزار دانش آموز را بر عهده دارد؛ اضافه کرد: قریب به 97 درصد بودجه آموزش و پرورش صرف حقوق کارکنان می شود که سال بعد سهم سایر از 3 درصد تا 7 درصد افزایش می یابد.

عسکری گفت: برای دستگاهی به این عظمت تنها سه درصد برای سایر هزینه به هیچ وجه مناسب نیست و این عدد باید حداقل تا 13 درصد افزایش یابد.

وی گفت: امسال برای اولین بار شاهد اختصاص ١٧ میلیارد تومان سرانه عشایری برای اولین بار بودیم.

عسکری با تقدیر از اداره بودجه آموزش و پرورش آذربایجان غربی در جذب اعتبارات خاطر نشان کرد: آذربایجان غربی با تخصیص 17 درصد کل اعتبار آموزش و پرورش عشایری، رتبه اول در این زمینه است.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار