با هدف برقراری عدالت آموزشی و شکوفایی استعدادهای نهفته نوجوانان

اولین هنرستان شبانه روزی هنرهای زیبای دختران در ارومیه راه اندازی می شود

ارومیه (پانا) - معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی خبر داد راه اندازی نخستین هنرستان شبانه روزی هنرهای زیبای دختران استان با هدف برقراری عدالت آموزشی و شکوفایی استعدادهای نهفته نوجوانان استان در این زمینه جزو برنامه های اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی قرار دارد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۱۶۴
لینک کوتاه کپی شد
اولین هنرستان شبانه روزی هنرهای زیبای دختران در ارومیه راه اندازی می شود

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی، بابک حشمت روز پنجشنبه با اعلام این خبر افزود: با توجه به موضوع توسعه متوازن رشته های مقطع متوسطه تلاش می شود با تاسیس رشته های جدید و هنرستانهای تخصصی به اهداف تعریف شده در راستای برقراری عدالت آموزشی و سایر اهداف تعریف شده در سند تحول بنیادین دست یافت.

وی با اشاره به تلاش‌های آموزش و پرورش استان در راستای راه اندازی این هنرستان تا سال تحصیلی آینده اضافه کرد: همراهی و حمایت دستگاه‌های مرتبط و عضو شورای آموزش و پرورش استان می تواند در تسریع دستیابی به این هدف موثر باشد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی گفت: با توجه به فرهنگ حاکم برمنطقه و علاقه و استعداد دانش اموزان با نشستهای تخصصی انجام شده با مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان مقرر شده تا این هنرستان به صورت مرکزی شبانه روزی فعالیت داشته باشد.

وی افزود: حمایت از دانش آموزان مستعد در مناطق محروم که دارای استعدادهای ذاتی و بالقوه در این زمینه هستند در این طرح مد نظر بوده وظرفیت پذیرش نیز بعد از کارشناسی های لازم اعلام می شود.

حشمت با بیان اینکه عملیات اجرایی این طرح بعد از تصویب در شورای آموزش و پرورش و برنامه ریزی استان محقق می شود، گفت: جلساتی درباره محل این هنرستان نیز با اداره کل توسعه، تجهیز و نوسازی آذربایجان غربی برگزار خواهد شد.

معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش آذربایجان غربی با اشاره به دستاوردهای و برخی فعالیتهای شاخص این معاونت افزود: کسب رتبه برتر در شاخص های عمومی و اختصاصی ستادی و ملی، افزایش نرخ پوشش تحصیلی نسبت به سال قبلی، کاهش نرخ ترک تحصیل نظری نسبت به سال گذشته ، افزایش نرخ گذر تحصیلی نسبت به سال گذشته و کسب دو رتبه برتر کنکور رشته انسانی و تجربی زیر 10 کشوری از دستاوردهای این معاونت است.

وی درباره فعالیت های انجام شده در مقطع متوسطه استان در ایام شیوع ویروس کرونا ادامه داد: تولید محتوای آموزشی برای دانش آموزان دوره اول متوسطه 2685 مورد، تولید محتوای آموزشی برای دانش آموزان دوره دوم متوسطه 3505 مورد و تولید محتوای آموزشی برای دانش آموزان دوره فنی 986 مورد بوده که در سایت همگام و شاد نیز بارگذاری شده است.

حشمت با قدردانی از حمایت‌های مدیرکل آموزش و پرورش آذربایجان غربی در تجهیز هنرستانهای مناطق 24 گانه آموزشی گفت: خرید و توزیع تجهیزات هنرستانی به مبلغ 3.2 میلیارد تومان به مناطق 24 گانه و توزیع مبلغ 332 میلیون تومان جهت خرید تجهیزات و مواد اولیه به هنرستان‌های استان از سایر اقدامات این معاونت در سال‌جاری بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار