امیر حاج رضایی در گفت‌وگو با پانا

شفاف نبودن در فوتبال درد دیروز و امروز نیست؛ فیفا قوانین من‌درآوردی اساسنامه فدراسیون فوتبال را از بین برد

حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون فوتبال مظلومیت فوتبالی‌ها را نشان می‌دهد / خوشحالم که رئیس‌های قبلی فدراسیون در مجمع حضور ندارند / قرارداد ویلموتس فاجعه ملی بود اما نمی‌دانیم با مسببان چه برخوردی کردند/ به عنوان یک فوتبالی دوست دارم علی کریمی رئیس فدراسیون شود

تهران (پانا) - کارشناس فوتبال ایران معتقد است اساسنامه قبل فدراسیون فوتبال باعث شده بود تا اجازه حضور فوتبالی‌ها در انتخابات فدراسیون فوتبال داده نشود اما فیفا این قوانین من‌درآوردی را از بین برد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۱۵۰
لینک کوتاه کپی شد
شفاف نبودن در فوتبال درد دیروز و امروز نیست؛ فیفا قوانین من‌درآوردی اساسنامه فدراسیون فوتبال را از بین برد

امیر حاج رضایی در گفت‌وگو با پانا، درباره انتخابات فدراسیون فوتبال که دهم اسفندماه برگزار خواهد شد،گفت: « امیدوارم هر کسی که در مجمع انتخاب می‌شود در نهایت کمی نابه‌سامانی‌های فوتبال ما را کاهش بدهد و فوتبال به جایگاهی که حق آن است برسد. متأسفانه از زمانی که مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال را تشکیل دادند با یک سری قوانینی که مشخص نیست ریشه آن از کجا بوده،از حضور فوتبالی‌ها در انتخابات جلوگیری کردند، در یک مقطعی، تحصیلات و سوابق مدیریتی اصلی‌ترین معیار حضور در انتخابات فدراسیون فوتبال شد تا از حضور فوتبالی‌ها در مجمع جلوگیری کنند. حالا سؤال من اینجاست که مگر اجازه دادید از فوتبالی‌ها کسی وارد مدیریت فوتبال شود که سابقه داشته باشد یا همه پست‌ها را بین خودتان تقسیم کردید؟ »

وی ادامه داد: « در دوران ریاست محمد دادگان فوتبال به شکل مستقل درآمده بود، جامعه فوتبال نیاز دارد که یک نماینده در مجمع فدراسیون داشته باشد. در این دوره با اصلاحاتی که فیفا در اساسنامه فدراسیون فوتبال ایجاد کرد، سبب شد که برخی قوانین من درآوری از بین برود و فوتبالی‌ها به انتخابات ورود کنند، به نظرم حضور علی کریمی در انتخابات فدراسیون حاوی یک پیام مهم است که مظلومیت جامعه فوتبال را نشان می‌دهد که توانستند در مجمع انتخابات ورود کنند. »

کارشناس فوتبال کشورمان در پاسخ به این سؤال که شانس علی کریمی را در مجمع انتخابات فدراسیون فوتبال چقدر می‌دانند،گفت: « نمی‌دانم علی کریمی چقدر در انتخابات شانس دارد اما همان‌طور که گفتم حضور او مظلوم بودن فوتبال را می‌رساند، البته او قطعاً از کاربلدان فوتبال استفاده می‌کند و در صورتی که بتواند مجمع را با خود همراه کند قطعاً از متخصصان کمک می‌گیرد. به‌عنوان یک فوتبالی قطعاً دوست دارم علی کریمی در انتخابات رأی بیاورد اما اگر انتخابات به صورت سالم و شفاف برگزار شود و فرد دیگری رأی مجمع را کسب کند اشکالی در آن نمی‌بینم و تنها مهم این است که انتخابات در فضای کاملاً شفاف و سالم برگزار شود. »

وی در مورد دیگر نامزدهای فدراسیون فوتبال اظهار کرد: « قطعاً هر کدام از این نامزدها برنامه‌های خاص خود را دارند اما من امیدوارم هر کدام از این نفرات در صورتی که رأی کسب کردند به فکر فوتبال کشورمان باشند تا از این وضع بی‌سروسامانی نجات پیدا کند و مشکلات این رشته تا حدودی برطرف شود. فوتبال باید به سمتی حرکت کند که حق آن است و امیدوارم رئیس جدید این رشته ورزشی را در آسیا و جهان به حقش برساند. در نهایت اعضای مجمع فرد مورد نظر را انتخاب می‌کنند و امیدوارم با رعایت همه جوانب بهترین انتخاب را داشته باشند، خیلی خوشحالم که روسای گذشته فدراسیون فوتبال در مجمع فعلی حضور ندارند. »

حاج رضایی در پایان گفت: « متأسفانه فوتبال ما در این چند سال اخیر شرایط بدی پیدا کرده است. قرارداد مارک ویلموتس یک فاجعه ملی بود که شاهد آن بودیم و جای تأسف دارد که در فوتبال شفافیت وجود ندارد و نمی‌دانیم با مسببان قرارداد ویلموتس چه برخوردی صورت گرفت و آیا پرونده آن‌ها بایگانی شده یا قرار است برخورد جدی صورت بگیرد. شفافیت نبودن در فوتبال درد امروز و دیروز نیست و امیدوارم با آمدن خون تازه‌ای در فوتبال ایران این مسائل حل و فصل شود. »

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار