با حضور وزیر آموزش و پرورش در زنجان؛

مجتمع آموزشی46 کلاسه حیات طیبه افتتاح شد

زنجان (پانا) - در سفر یکروزه وزیر آموزش و پرورش به استان زنجان و با حضور استاندار زنجان، علاوه بر افتتاح مجتمع آموزشی حیات طیبه، ساخت 16 باب مدرسه نیز با حضور حاجی میرزایی آغاز شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۱۲۰
لینک کوتاه کپی شد
مجتمع آموزشی46 کلاسه حیات طیبه افتتاح شد

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی استانداری زنجان؛ فتح الله حقیقی صبح امروز در ارتباط ویدئو کنفرانسی با مدیران مدارس در شبکه شاد گفت: 813 مدرسه در استان به اینترنت پرسرعت متصل هستند و برای این اقدام 134 میلیارد تومان اعتبار هزینه شد.

وی با بیان اینکه کرونا شرایط امروز کشور و دنیا را تغییر داده است افزود: در استان زنجان 8 هزار همیار سلامت داریم که تعداد قابل توجهی از این همیاران، از جمع مدیران مدارس و معلمان هستند که نقش بسیار مهمی در آموزش و پیشگیری از انتقال بیماری دارند.

مدیرعالی اجرایی استان خاطر نشان کرد: در راستای بهره مندی فرهنگیان استان از طرح اقدام ملی مسکن، کمیته ویژه ای تشکیل شده است و در دو سال گذشته برای تقویت بنیه علمی دانش آموزان نیز اقدامات خوبی کردیم که نتایج آن را در کنکور سابق و امسال دیدیم.

استاندار زنجان همچنین از 5 برابر شدن تخصیص 5 درصد عوارض شهرداری ها به آموزش و پرورش خبر داد.

حاجی میرزایی وزیر آموزش و پرورش هم در این ارتباط تصویری با قدردانی از تلاش های مدیران مدارس و معلمان در استان زنجان گفت: به زنجان آمده ام تا از زحمات معلمان و فرهنگیان و کوشش‌های بی دریغ و خلاقانه آنان در شرایط کرونایی تقدیر کنم.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به اینکه کرونا روش‌های تدریس و شیوه های آموزشی را نیز تغییر داده است، افزود: نباید اجازه بدهیم که وقفه‌ای در بحث آموزش دانش آموزان ایجاد شود.

حاجی میرزایی با بیان اینکه هر مدرسه یک کانون پژوهش است، گفت: مدیران مدارس علاوه بر تعلیم، نقش موثری در تربیت اجتماعی و فرهنگی دانش آموزان نیز دارند.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدیران آموزش و پرورش ناظران اصلی بر نحوه برگزاری کلاس‌های مجازی درس و امتحانات و ارزشیابی‌ها هستند.

وی مدیریت مدرسه را کلیدی ترین و راهبردی ترین نقش در آموزش و پرورش هر کشور توصیف کرد و گفت: هدف اصلی نظام تعلیم و تربیت این است که دانش آموزان به توانایی رسیده و قابلیت ها شکوفا شود و مدیر مدرسه می تواند ما را به این هدف رسانده و اطمینان لازم را بدهد.

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: مدیران و معلمان همواره در فکر، رفتار و ذهن دانش آموزان اثرگذار هستند، لذا این جایگاه، درجه رفیع و ارزشمندی است که ضرورت دارد قدردان آن باشیم.

وی اظهار داشت: امروز با وجود کرونا ماموریت های مدیران مدارس تغییر کرده از این رو دست به کار شدیم تا از راه دیگری به مقصد اصلی آموزش باکیفیت دست پیدا کنیم.

عضو کابینه دولت تدبیر و امید ادامه داد: آموزش با کیفیت دانش آموزان، ماموریت اصلی مدیران و معلمان است لذا باید تمام تلاشمان این باشد که این مهم اتفاق بیفتد.

وی در ادامه ارتباط مستمر با دانش آموزان، معلمان و اولیا را مهم‌ترین رسالت مدیران مدارس عنوان و اضافه کرد: این ارتباط ها می تواند به ما اطمینان دهد که آموزش با کیفیت در حال ارائه است و مدیرانی که بتوانند ارتباط درستی با دانش آموزان، معلمان و والدین برقرار کنند، مدیران موفقی هستند.

حاجی میرزایی افزود: دانش‌آموزان شما، فداکاری معلمان را فراموش نمی‌کنند و خاطرات مدرسه در سال کرونا برای سال‌ها در ذهنشان برجسته خواهد ماند.

امروز با حضور وزیر آموزش و پرورش مجتمع آموزشی حیات طیبه مزین به نام سردار شهید حاج قاسم سلیمانی افتتاح شد.

همچنین با حضور وزیر آموزش و پرورش ساخت 16 باب مدرسه که بصورت مشارکتی است در زنجان آغاز شد.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار