معدن سرب نخلک انارک تأمین کننده 50 درصد نیاز کشور

اصفهان‌(پانا) -معاون امور معادن و صنایع معدنی وزارت صنعت معدن و تجارت در آیین افتتاح چند طرح عمرانی و خدماتی در مجتمع معدنی سرب نخلک انارک گفت این نشان از زنده بودن این معدن قدیمی است و می‌تواند در آینده بیش از ۵۰ درصد از نیاز کشور را تولید کند.

کد مطلب: ۱۱۶۵۰۹۳
لینک کوتاه کپی شد
معدن سرب نخلک  انارک تأمین کننده 50 درصد نیاز کشور

وجیه الله جعفری با اشاره به اینکه عملیات اجرایی پنج طرح با هزینه حدود هزار میلیارد ریال در این مجتمع آغاز شده است، افزود: این نشان از زنده بودن این معدن قدیمی است و می‌تواند در آینده بیش از ۵۰ درصد از نیاز کشور را تولید کند.

او گفت: بخش خصوصی در سال ۹۵ با سرمایه گذاری توانست ۱۶۰ نفر نیروی کار این مجتمع را به بیش از ۴۵۰ نفر برساند و به دنبال فراهم کردن طرح‌های توسعه میزان اشتغال این معدن کویری ۷۰ درصد افزایش خواهد داشت.

با حضور معاون وزیر صنعت معدن و تجارت و رئیس هیات عامل ایمیدرو معاون استاندار اصفهان فرماندار و جمعی از مسئولان استانی و شهرستان نایین کارخانه هزار و هشتصد تُنی تولید کنسانتره سرب با عیار ۵۵ درصد و با سرمایه گذاری ۷۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

همچنین طرح مکانیزاسیون استخراج از معدن و اجرای طرح اسپیرال برای نخستین بار در شرکت تهیه و تولید مواد معدنی ایران توسط مسئولین به بهره برداری رسید.

خبرنگار:مریم دهقانی

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار