برگزاری کارگاه ملاقات با خیابان ولیعصر

تهران (پانا) - موزه و پایگاه «میراث شهری خیابان ولیعصر» اقدام به برگزاری دوره‌ دوم کارگاه ملاقات با خیابان (زندگی روزمره‌ خیابان ولیعصر) کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۰۶۴
لینک کوتاه کپی شد
برگزاری کارگاه ملاقات با خیابان ولیعصر

کارگاه ملاقات با خیابان (زندگی روزمره‌ خیابان ولیعصر) در دو حوزه تخصصی برگزار می شود. یکی از این حوزه ها به عنوان «مجالی برای عکاسانه اندیشیدن به خیابان ولیعصر» با راهبری: بهنام صدیقی، مهدی وثوق‌نیا، و محسن یزدی‌پور برگزار می شود. دبیر این رویداد «وحید قاسمی» است و دبیر شورای راهبری این رویداد«حسین گنجی» است.

حوزه دوم با عنوان «مجالی برای طراحانه اندیشیدن به خیابان ولیعصر» با راهبری: شیوا آراسته، بابک شکوفی، پرستو عشرتی، مهرناز عطاران، شیوا علینقیان، رضا فیضی، بهروز مرباغی، کامبیز مشتاق‌گوهری، سروش مهاجری، محمدرضا مهربانی، پژمان نوروزی، امیر وارسته و محمد یاراحمدی برگزار می شود.

لازم به ذکر است که شرکت در این کارگاه ها رایگان است و مهلت ثبت‌نام تا هفتم اسفندماه است. کارگاه «ملاقات با خیابان»، یعنی خیابان در شهرکسی‌ست، کسی که می‌شود به ملاقات‌اش رفت و بنابر اینکه از چه منظری آن را می‌فهمیم این ملاقات برای هر کسی آداب خودش را پیدا می‌کند. از سوی دیگری این کارگاه‌ها تلاشی برای ایجادِ امکان زندگی کردنِ شهر بنابر قاعده‌ی رشد از درون خود و با اهالی‌اش است. اکنون در دوره ‌دوم کارگاه «ملاقات با خیابان» و بنابر تجربه‌ای که از کارگاه اول حاصل شد برآن هستیم تا ظرف‌های گوناگون زندگی بر پیرامون خیابان مشجر و طولانی پایتخت را بشناسیم، مورد خوانش قرارشان دهیم، روایت‌هایش را ملموس و دقیق کشف کنیم و با اهلی‌اش وارد گفتگو شویم و از خلال بازی سازی با همه‌ی آنچه خیابان است، در پی این برآئیم تا چگونه با فکری طراحانه یا نگاهی عکاسانه‌ای که برآمده از شناخت و رسیدن به روایتی ست می‌توان کیفیت‌هایی را در شهر ایجاد کرد، کیفیت‌هایی که یا حاصل طراحی‌اند یا حاصل بیانی عکاسانه است.
شورای راهبردی کارگاه «ملاقات با خیابان» عبارتند از: عبدالرضا گلپایگانی، مصطفی کاظمی، حمید رضا سپهری، اسکندر مختاری، حسین ایمانی جاجرمی، مهدی مقیم‌نژاد، ابراهیم حقیقی.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار