آیین افتتاحیه پیش رویداد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد

کرج (پانا)- معاون آموزش متوسطه مدیرکل آموزش و پرورش استان البرز از برگزاری چهارمین گردهمایی شکوفایی و خلاقیت سلول‌های بنیادی و مرحله اول پیش رویدادی کشوری سومین دوره مسابقات سلولهای بنیادی و پزشکی بازساختی خبر داد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۰۴۷
لینک کوتاه کپی شد
آیین افتتاحیه پیش رویداد سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار شد

به گزارش دفتر معاونت اداره کل آموزش و پرورش البرز چهارمین گردهمایی شکوفایی و خلاقیت سلول‌های بنیادی در سه مرحله پیش بینی و برنامه ریزی شده که آموزش مرحله اول ویژه همه دانش آموزانی است که قصد شرکت در مسابقات کشوری را دارند به صورت مجازی و در سامانه شاد از تاریخ ۲۶ بهمن تا ۱۱ اسفند ۹۹ به صورت متوالی و زنده در کانال قطب کشوری سلول های بنیادی به آدرس stemcellstudent@ قابل مشاهده خواهد بود.
مهریار کرمی ،معاون آموزش متوسطه اداره کل آموزش و پرورش استان البرز اظهار کرد : این رویداد در راستای تحقق رسالت قطب کشوری در ترویج و آموزش علوم و فناوری سلول‌های بنیادی وبرقراری عدالت آموزشی برای همه دانش آموزان علاقه مند و ایجاد آمادگی جهت شرکت در مسابقات کشوری برگزار می شود.
معاون آموزش متوسطه در خصوص جزئیات برنامه عنوان کرد :برنامه آموزشی بر اساس گرایش های شیوه نامه سومین دوره مسابقات سلول های بنیادی تدوین و توسط قطب کشوری تنظیم شده است .

کرمی خاطر نشان کرد ؛مخاطبان این برنامه در سه گروه به این شرح قرار دارند:علاقه مندان به شرکت در گرایش های مقاله علمی پژوهشی مقاله علمی ترویجی و جام سلول های بنیادی یک دوره ۸ جلسه ای شامل سرفصل های آشنایی با سلولهای بنیادی و کاربردهای آن،ایمنی و معرفی با وسایل و دستگاه ها، کار با حیوانات آزمایشگاهی، استخراج سلول از مغز استخوان ران و کشت سلول، پاساژ و شمارش، فریز سلول و آی وی اف (Ivf)، کاشت سلولهای بنیادی جنینی، مهندسی بافت، آشنایی با نحوه نگارش مقاله های علمی، تشریح موضوعات شیوه نامه در گرایش مقاله علمی ترویجی برگزار می شود.

این مقام مسئول در ادامه بیان کرد: علاقه‌مندان به شرکت در گرایش داستان نویسی در سه جلسه آبا مفهوم سلولهای بنیادی با تمرکز بر آینده سلول های بنیادی، ویژگی‌های داستان علمی تخیلی ۱ و ۲ و توصیه‌های تصویرسازی آشنا می‌شوند و برای علاقه مندان به شرکت در گرایش انیمیشن در دو جلسه ویژگی‌های یک انیمیشن آموزشی ارائه می شود و موضوعات خواسته شده در شیوه نامه برای ساخت انیمیشن شرح داده می‌شود.
وی در پایان با اشاره به تجربه موفق پیش رویدادهای اخیر و سهم موثر آن در موقعیت شرکت کنندگان در مسابقات و جشنواره های کشوری سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی از تمامی دبیران توانمند و دانش آموزان خلاق و تلاشگر کشور دعوت کرد که با شرکت گسترده در چهارمین گردهمایی شکوفایی و خلاقیت در سامانه شاد گامی استوار و موثر در مسیر پیشرفت این رویداد برداریم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار