فضای مجازی؛ چالشی بزرگ پیش روی دست اندرکاران تعلیم وتربیت

مشهد (پانا)- اولین نشست روسای شورای دانش آموزی اداره آموزش وپرورش ناحیه 6 مشهد مقدس با محوریت فضای مجازی و فرصت ها، با رعایت پروتکل های بهداشتی ، با حضور نمایندگان شورای دانش آموزی مدارس به تفکیک جنسیت، برگزار شد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۰۳۷
لینک کوتاه کپی شد
فضای مجازی؛ چالشی بزرگ  پیش روی دست اندرکاران تعلیم وتربیت

مهدی خلیلی معاون پرورشی وتربیت بدنی و رئیس سازمان دانش آموزی این ناحیه گفت: فضای مجازی همچنان که امکاناتی را برای کاربران خود فراهم می کند، پیامدهای سوء هم دارد. داشتن نگاه انتقادی به این فضا باعث می شود در استفاده از امکانات و مقابله با آثار سوئی که دارد توانمندتر باشیم.
وی ادامه داد: فضای مجازی را می توان از دیدگاه های مختلف اخلاقی، فرهنگی، سیاسی، اجتماعی، اقتصادی بررسی کرد. در دنیای پرشتاب فن آوری های نوین، فضای مجازی به عنوان یک فرصت یا تهدید، دست اندرکاران تربیت نسل جوان را با چالشی بزرگ رو به رو کرده است.
رییس سازمان دانش آموزی این ناحیه گفت: استفاده گسترده از این فن آوری و امکان دسترسی آسان به منابع اطلاعاتی و متنوع باعث به وجود آمدن بسیاری از رفتارهای متفاوت به ویژه در میان نوجوانان خواهد شد.

وی گفت: به منظور استفاده بیشتر از این فرصت ها باید سطح سواد فضای مجازی اولیا و مربیان همراه با دانش آموزان افزایش پیدا کند، لذا آموزش های مداوم و مناسب پیرامون شناخت آسیب ها و فرصت های فضای مجازی برای اولیا، مربیان و دانش آموزان ضروری است.

وی با بیان این که آگاهی و تمرکز بر فرصت های فضای مجازی سبب غلبه بر آسیب های آن خواهد شد، گفت: استفاده از فضای مجازی به عنوان یک تکنولوژی فراگیر، تأثیرات فراوانی بر جنبه های مختلف زندگی انسان ها دارد و تأثیرات مثبت و منفی آن به استفاده از فرصت ها و تصمیم درست در برابر تهدیدهای این فضا بستگی دارد؛ لذا عدم وجود سواد فضای مجازی باعث شده است جنبه های منفی آن بسیار بیشتر از جنبه های مثبت نمود پیدا کند.
درادامه منتخبین شورای دانش آموزی به بیان نقطه نظرات خود پیرامون موضوع جلسه و رسانه شاد پرداختند.

شیوه های آموزشی سنتی وخسته کننده در شاد و امکانات محدودتر این رسانه نسبت سایر رسانه های آموزشی از نکاتی بود که در این جلسه مطرح شد.
برخی از حاضران اعلام کردند تعدادی از دانش آموزان هیچ علاقه ای به استفاده ازگوشی یا تبلت برای آموزش ندارند ولی ناچار به استفاده هستند.

ایجاد آزمایشگاه مجازی برای برخی دروس،ایجاد زیرساخت های جامع آموزشی،توجه به نیازهای مختلف دانش آموزان،تنوع آموزشی دررسانه ملی و افزایش سرعت در رسانه شاد از پیشنهاد های مطرح شده در این جلسه بود.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار