رئیس کل دادگستری استان زنجان:

طلایه دار توجه به حقوق بشر در 1400 سال پیش، دین مبین اسلام بوده است

زنجان (پانا) - حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی در بیست هشتمین جلسه کنفرانس تخصصی حقوق کودک وزرات دادگستری دین اسلام را طلایه دار توجه به حقوق بشر در 1400 سال پیش عنوان کرد.

کد مطلب: ۱۱۶۵۰۲۰
لینک کوتاه کپی شد
طلایه دار توجه به حقوق بشر در 1400 سال پیش، دین  مبین اسلام بوده است

حجت الاسلام اسماعیل صادقی نیارکی که به میزبانی استانداری زنجان و با حضور دکتر محمود عباسی معاون حقوق بین الملل وزیر دادگستری برگزار شد گفت: طلایه دار توجه به حقوق بشر در 1400 سال پیش دین اسلام بوده است و امروزه که مجتمع بین المللی بحث حمایت از کودک را مطرح می‌کنند در آموزه‌های دینی ما و اسلام متبلور بوده است و این یک افتخار برای اسلام است.
وی با بیان اینکه در اسلام کودکان حتی در جنینی دارای حقوقی می باشند افزود: کسی که مرتکب جرم برای جنین شود و او را ازبین ببرد قانون مجازاتهایی پیش بینی کرده است و این نشان از توجه و حمایت از کودک و بشریت است.
رئیس شورای قضائی استان زنجان ادامه داد: به برکت جمهوری اسلامی ایران گامهای بلندی در عرصه‌های مختلف از جمله حمایت از کودکان و اطفال برداشته شده، اگر چه با هدف و مقصود نهایی فاصله داریم که باید اقدامات مناسبی در جهت رسیدن به هدف انجام دهیم.
صادقی نیارکی اظهار داشت: تربیت افرادجامعه و مدیران و نخبگان برگرفته از دوران کودکی و مدرسه است و بنابراین بستر‌ها باید برای تحصیل این قشر از جامعه فراهم و موانع بر طرف شود و قوه قضائیه در این حوزه نقش مهم و اثر گذاری دارد و در تشکیلات قوه قضائیه رسیدگی به جرایم اطفال با حضور مشاور انجام می شود و این یک الزام است.
رئیس کل دادگستری استان زنجان با بیان اینکه در جای جای سند تحول قضائی حمایت از کودکان را می‌ببینیم افزود: نگاه قانون‌گذار نسبت برخی جرایم نگاه حمایتی است نه سزا دهی. یکی از موارد خروجی کاهش جمعیت کیفری زندانها و هدفمند سازی مرخصی زندانیان، حمایت از خانواده زندانیان که بخشی از همین خانواده ها کودکان هستند می‌باشد.
این مقام عالی قضائی استان یاد آور شد: راه اندازی سامانه تصمیم در بهزیستی استان و ارائه مشاوره به زوجین متقاضی طلاق توفیقات و خروجی بسیار خوبی داشته که با این کار کاهش محسوسی در حوزه طلاق و ممانعت ازهم پاشیدگی کیان خانواده داشتیم که این هم نمودی از حمایت از کودکان است.
حجت الاسلام صادقی نیارکی گفت: در دادگستری استان همت مضاعف همکاران قضایی در اجرای سیاست‌ها در حوزه اطفال و رسیدگی به جرایم اطفال وجود دارد که در این خصوص کانون اصلاح و تربیت در زندانها نیز گامهای موثری بر داشته است.
وی ادامه داد: انجمن حمایت از خانواده زندانیان یک وظیفه حمایتی از خانواده زندانیان دارد که در این راستا نیز به خوبی به وظیفه خود عمل کرده است که البته تا رسیدن به ایده ال نیازمند حمایت در حوزه های مختلف هستیم.

ارسال دیدگاه

پربازدیدترین ها
آخرین اخبار